Internet
Business - PC Magazine Romania, Octombrie 2001
Cu jalba-n... laptop
Dan Șerbănescu
Cine
dintre dumneavoastră poate afirma cu mâna pe inimă că nu a avut niciodată neplăceri
din cauza munților de hârtii de pe birou? Cât praf ați înghițit cotrobăind prin
dosare vechi după diferite documente de care aveați nevoie? De câte ori vi s-a
întâmplat să așteptați mult și bine aprobarea vreunei cereri (cum ar fi una
de concediu), care s-a rătăcit prin vreun dosar? V-au enervat vreodată cei care
"plimbă" hârtiile toată ziua? Dacă răspunsul e da măcar la una dintre întrebările
acestea, aveți un motiv să aflați ce pot face pentru compania dumneavoastră
soluțiile de management al documentelor.
Într-o companie modernă, informația circulă sub cele mai diverse forme, de
la hârtie, faxuri, fișiere, email, pagini html, la înregistrări audio, fotografii
sau clipuri video. Pâna aici nici o dificultate. Problema apare odată cu constatarea
făcută de Delphi, potrivit căreia doar 12% din această informație este gestionată
de sistemele informatice instalate în companii, chiar dacă investițiile în TI
sunt din ce în ce mai mari. Restul informațiilor se află sub forma documentelor
electronice în calculatoarele personale (20%), sub forma documentelor pe hârtie
(26%), iar cea mai mare cantitate de informații se regăsește în mintea angajaților
(42%), a cărei administrare nu face, însă, obiectul acestui articol.
Virtual vorbind, cantitatea de informații la care are acces o companie este
nelimitată. Aceste informații se găsesc în documente pe hârtie, documente electronice,
pagini din internet. Problema este cât de repede pot fi accesate, distribuite
și tipărite aceste informații. Vă poate lua o săptămână, o zi, o oră sau câteva
secunde. Acest lucru depinde în mod esențial de felul în care circulă documentele
în organizația dumneavoastră.
Lotus
instituie principiul Domino-ului
Unul dintre cele mai eficiente sisteme de administrare a documentelor și fluxului
acestora în cadrul unei companii este platforma Lotus Notes/Domino.
Dar mai întâi, o scurtă istorie a sa. În 1984, firma Lotus a început dezvoltarea
unui nou produs software, numit Notes. După șapte ani, în 1991, acesta a fost
lansat pe piață ca un reprezentant al unei noi categorii de programe denumite
groupware. Compania Lotus a fost achiziționată în vara anului 1995 de către
IBM pentru suma record de 3,5 miliarde de dolari, fiind considerat un produs
strategic. Aceasta a dat clienților certitudinea necesară privind stabilitatea
produsului Notes. În luna ianuarie 1998, Wall Street Journal anunța că numărul
de posturi de lucru Notes instalate în întreaga lume a depășit 20 milioane (utilizatori
plătitori înregistrați). Pe parcursul anilor 1999 și 2000 Lotus a depășit de
fiecare dată recordurile de vânzări pentru Notes, făcând astfel ca numărul estimat
de utilizatori să atingă în 2001 peste 83 de milioane. În luna ianuarie a anului
1999 s-a lansat versiunea 5 a familiei Lotus Notes, numit Lotus Domino, care
a revoluționat din nou modul de colaborare bazat pe mijloace electronice, fiind
în același timp cea mai puternică platformă de pe piață pentru aplicații dinamice
internet/intranet și gestiunea documentelor.
Lotus Notes este disponibil pentru orice sistem de operare "care înseamnă ceva"
în lumea TI modernă. Începând cu familia Windows (2000, NT Server și Workstation,
Windows 3.x , Windows 95/98 și ce mai urmează), OS/2, Macintosh, cele mai răspândite
variante de UNIX (IBM AIX, HP-UX, Sun Solaris), Linux (RedHat, Caldera, SuSe
...) și mai nou pe calculatoare mari precum AS/400 sau mainframe-uri IBM, serverele
și/sau stațiile Notes pot utiliza toate resursele hardware/software dintr-o
organizație.
De
asemenea sunt suportate toate marile protocoale de rețea (IPX, TCP/IP, Apple
Talk, X.PC, Netbios/Netbeui).
Poșta electronică Lotus Notes este considerată cea mai complexă din lume la
ora actuală, ea permițând o serie de facilități precum semnături electronice,
criptarea mesajelor, urmărirea unui mesaj până la destinatar și momentul în
care acesta citește efectiv mesajul, creare de mesaje complexe ce includ orice
tip de informație, urmărirea mesajelor după expeditor, dată, subiect, domeniu
de interes, urgență etc. Serverul Domino respectă standardele SMTP/MIME, POP3,
IMAP, permițând astfel accesul la cutia poștală a utilizatorului cu ajutorul
unei stații Notes sau a unui browser internet, precum Microsoft Internet Explorer
sau Netscape Navigator. Lotus Notes are prevăzute instrumentele de interconectare
cu MS Exchange, clienții Exchange putând utiliza Notes ca server de mesagerie.
Prin arhitectura sa, Lotus Notes Domino a dovedit în mod practic că este perfect
scalabil permițând extinderea sistemului la numere enorme de servere sau utilizatori
(IBM - 280.000 utilizatori, General Motors - 300.000 utilizatori, PriceWaterhouse
Coopers - 120.000 utilizatori, ABB - 100.000 utilizatori etc.)
Gestiunea documentelor, replicare și workflow
Serverele Notes/Domino oferă instrumentele cele mai avansate pentru gestiunea
documentelor în interiorul organizației precum și în relațiile cu partenerii
de afaceri. Un document Notes este o combinație de câmpuri gen baze de date
(texte, numerice, câmpuri cheie, date etc.) și Rich Text. Un câmp de tip Rich
Text oferă posibilitatea de introducere a oricărui tip de informație: texte
formatate, tabele, date din alte tipuri de aplicații (de exemplu sisteme de
baze de date relaționale), formulare, prezentări grafice, imagini, sunete, secvențe
video etc.).
Această structură unică de câmpuri permite crearea de documente atât ca formulare
standard cât și complet nestructurate (precum într-un procesor de text) care
sunt depozitate în baze de date Notes, cu toate avantajele ce decurg din această
structură privind stocarea, gruparea, regăsirea, ușurința în actualizare, partajarea
și rapida difuzare a informației.
Bazele de documente Notes pot fi distribuite și sincronizate prin intermediul
tehnologiei de replicare în interiorul unei organizații ce dispune de mai multe
sedii. Pe scurt, această tehnologie presupune că o bază de documente are mai
multe replici pe diverse servere Notes distribuite în organizație (de exemplu
la sediul central și mai multe filiale). Pe fiecare dintre aceste replici ale
aceleiași baze se lucrează independent, dar în momentul în care serverele realizează
replicarea ele sunt sincronizate automat.
La sfârșitul replicării toți membrii organizației au la dispoziție aceleași
informații, regulamente, ordine, sarcini, cu toate că acestea au fost introduse
o singură dată la sediul central. Toate adăugirile, ștergerile sau modificările
de documente sunt distribuite automat în toată organizația, iar sistemul poate
avertiza de câte ori se produc modificări și chiar eventual obliga angajații
să citească noile versiuni ale documentelor importante pentru activitatea acestora.
Replicarea poate fi rafinată astfel încât un nod al sistemului să primească
doar informația relevantă pentru nodul respectiv.
Elemente de workflow pot fi folosite pentru a automatiza circulația documentelor.
Se pot pre-defini activități astfel încât documentele complexe să fie modificate
de membrii grupurilor de lucru, în conformitate cu atribuțiile acestora. În
cadrul documentelor se pot defini secțiuni asupra cărora să aibă acces de citire
sau scriere doar persoanele autorizate, semnături electronice etc. Circulația
documentelor între utilizatori poate fi automatizată pe baza unor condiții pre-definite
sau ad-hoc.
Perfectă integrare în internet
Aceasta reprezintă unul dintre cele mai puternice puncte ale noilor versiuni
Lotus Notes. În luna decembrie 1996, a fost lansată pe piață versiunea Lotus
Notes/Domino 4.5 care reprezintă o combinație de tehnologii Notes și internet/intranet.
Începând cu această versiune accentul este pus pe tehnologii internet. Prin
Domino, Notes a devenit un instrument de lucru în internet, mesageria sa având
posibilitatea de a trimite și primi mesaje internet și dispunând de un browser
încorporat în stația Notes, care permite navigarea prin documente HTML.
Mai mult, serverul Notes a devenit primul server intranet dinamic de pe piață,
pe baza tehnologiei Domino. Prin combinarea tehnologiilor Notes cu internet,
versiunea 4.5 oferă posibilitatea construirii unui sistem informatic propriu,
ce asigură în orice moment posibilitatea dechiderii unei porți de acces sigure
către internet, fără nici un fel de investiții software suplimentare.
În semestrul 4 al anului 1997 a fost lansată versiunea Domino 4.6 care extinde
integrarea tehnologiilor internet, permițând programarea Java direct din Lotus
Notes, integrează în clientul Notes un browser MS Internet Explorer, lucrează
cu frame-uri Netscape etc.
Utilizând Notes/Domino împreună cu produsul Domino.Doc se pot construi aplicații
de gestiune a documentelor care să utilizeze ca interfață utilizator atât stații
Lotus Notes cât și browsere internet.
În acest mod, mediul de dezvoltare Notes, considerat drept cel mai avansat
instrument pentru aplicații groupware, poate fi folosit cu succes pentru dezvoltarea
unor sisteme intranet sau extranet. Structura de securitate Notes care permite
controlul accesului de la nivelul sistemului până la nivel de câmp poate fi
de asemenea translatată în intranet.
eDoc
- o Notă românească pentru Lotus
Toate cele descrise mai sus sunt disponibile și pentru utilizatorii români,
prin intermediul produsului eDoc de la SoftNet, (detalii la www.softnet.ro)
ajuns la versiunea 2.2, care se constituie într-un mediu de dezvoltare/ funcționare
pentru aplicații de management performant și eficient al documentelor în cadrul
oricărei organizații. Produs certificat de către Lotus Development Corp, eDoc
include instrumente pentru implementarea rapidă a fluxurilor de documente și
pentru administrarea unor structuri organizaționale complexe și dinamice.
eDoc are o structură modulară și beneficiază de un grad foarte ridicat de securitate,
fiind dezvoltat pe platforma Lotus Notes/Domino și având variante în limbile
română și engleză. Folosind eDoc, resursele umane necesare pentru administrarea
sistemelor de management al documentelor sunt mult reduse și este de menționat
că e vorba de o activitate de administrare/configurare și nu una de programare.
Pe baza eDoc se pot dezvolta aplicații personalizate care să răspundă nevoilor
specifice fiecărei organizații, asigurând creșterea substanțială a vitezei de
circulație a documentelor și dosarelor, în condițiile unui număr foarte mare
al acestora, posibilitatea de a ști în orice moment unde se află un dosar (la
cine), în ce stare este, ce termene sunt stabilite și ce documente au mai fost
adăugate, evitarea pierderii dosarelor sau a documentelor din acestea, posibilitatea
de a avea rapid la dispoziție statistici și situații privind dosarele rezolvate
sau în lucru (după stare, tip, responsabili etc.), înregistrarea/indexarea în
mod unic a documentelor și dosarelor.
În pachetul eDoc, SoftNet oferă o gamă de aplicații realizate cu eDoc între
care:
- "Registratură", care asigură urmărirea documentelor care intră și/sau sunt
create într-o organizație, permițând fiecărui membru autorizat al organizației
să cunoască în orice moment unde se află un document și care este starea acestuia.
- "CRM" (Customer Relationship Management) asigură managementul documentelor
schimbate în relațiile cu partenerii (cereri de ofertă, oferte transmise,
comenzi, fax-uri etc.), oferind suportul pentru construirea unei relații durabile
și profitabile cu aceștia.
- "eQuality" permite managementul documentelor specifice implementării și
menținerii unui sistem de asigurare a calității de tip ISO 9000.
- "Help Desk/Call Center" oferă posibilitatea rezolvării rapide a problemelor
care sunt sesizate unui departament de intervenții (departamente de service
TI și nu numai), problemele pe care le reclamă un utilizator fiind înregistrate
în sistem și direcționate spre rezolvare persoanelor competente.
- "Achiziții" permite urmărirea documentelor tip ,,Cereri de Achiziții" din
momentul inițierii lor de către un solicitant până la achiziționarea produselor
respective.
Administrare în eDoc
Pentru rezolvarea acestor probleme de dezvoltare, de configurare și de administrare
a aplicațiilor de managementul documentelor, eDoc propune o arhitectură de configurare
structurată pe următoarele module:
- "eDoc Config" reprezintă ,,centrul nervos" al eDoc și conține atât structura
organizatorică (alcătuită din locații, unități organizatorice și posturi)
cât și logica aplicațiilor de workflow, formată din definirea fluxurilor decizionale,
a formularelor utilizate și a stărilor prin care poate trece un document,
precum și unele variabilele/ parametri globali.
- "eDoc Setup" permite identificarea locației unei baze de date, indiferent
de instalare sau mediul curent de lucru, pe baza unui alias. De asemenea,
eDoc Setup conține informațiile necesare pentru conectarea la alte surse de
date, precum baze de date sau ERP.
- "eDoc Request" permite utilizatorului aplicațiilor dezvoltate pe platforma
eDoc crearea de documente Cereri de Înlocuire, ce presupun desemnarea pe o
perioadă determinată pe postul/posturile pe care este titular sau înlocuitor,
a unei persoane aleasă din Address Book-ul de organizație.
- "eDoc Log" permite ca pe parcursul ciclului de viață al fiecărui document,
să se poată urmări intervențiile utilizatorilor asupra fiecărui document.
Pot fi astfel cunoscute momentele și persoanele care au creat, consultat,
editat, șters sau mutat un document într-o aplicație sau alta. În modulul
eDoc Error se jurnalizează erorile care au apărut în exploatarea diverselor
baze de date din aplicațiile pentru care s-a definit jurnalizarea de erori.
Este o bază de date care este destinată în special administratorilor de aplicații
și proiectanților acestora, pentru descoperirea și înlăturarea eventualelor
erori de proiectare.
- "eDoc Help" conține informațiile necesare pentru utilizarea, administrarea
și dezvoltarea care se fac folosind eDoc.
- "eDoc Archive" conține parametrii pentru arhivare și mecanismele de căutare
a documentelor în arhive.
- "eDoc Tools" conține instrumente pentru dezvoltarea unor aplicații peste
eDoc, având funcții predefinite în acest sens.
SoftNet, care este primul Lotus Advanced Bussines Partner în România, asigură
și cursuri de pregătire pentru administrarea sistemelor Lotus Notes. Costul
cursurilor este inclus în pachetul eDoc, durata lor fiind de 5-10 zile.
Cât despre costul total al soluției, acesta se situează la un nivel de 4-5
ori mai mic decât cel al sistemelor similare oferite de producători străini.
Clienții eDoc includ instituții și companii precum Linde AG (Munchen), Ministerul
de Finanțe, Instituția Avocatul Poporului, British American Tobacco, Turba Tub,
Hofmann Autotech, Lafarge, Transelectrica.
De la analogic la digital
Cum spuneam la început, o mare parte din informațiile cu care operează o companie
se află, cel puțin pentru moment, pe suport de hârtie. Acest lucru nu poate
fi evitat în totalitate, având în vedere și prevederile legale referitoare la
obligativitatea existenței anumitor tipuri de documente în cadrul unei firme.
Însă asta nu înseamnă că ele nu pot fi accesate, distribuite sau editate în
interiorul sistemului informatic al unei companii.
Problema este rezolvată la nivel software, pe de-o parte, de companiile care
dezvoltă aplicații Lotus Notes/Domino, iar pe de altă parte, la nivel hardware,
transformarea documentelor pe hârtie în documente digitale este asigurată de
Xerox, care are în acest sens un dublu parteneriat pe piața românească, atât
cu SoftNet, cât și cu Sobis.
Practic, documentele pot fi capturate de către orice echipament digital din
gama Xerox Document Centre, cu o viteză de scanare de până la 65 pagini pe minut.
Ele sunt apoi integrate cu tehnologia Cobra Image Router (CIRX) sau cu FlowPort,
iar destinația lor poate fi un client de e-mail sau o aplicație de document
managenent Lotus Notes/ Domino.Doc/ eDoc. Procesul se poate încheia, eventual,
cu imprimarea sau transmisia pe fax a documentelor, la viteze între 20 și 80
ppm.
În afară de echipamentele digitale multifuncționale din gama Document Centre,
Xerox propune și o platformă software cu care, fără a folosi un calculator,
utilizatorii pot face ca documentele pe hârtie să fie transmise către stațiile
de lucru, în diferite procese electronice, către adrese de e-mail sau direct
în aplicații de management al documentelor. Această aplicație se numește FlowPort
și folosește ca interfață între utilizator și rețeaua de calculatoare ceea ce
Xerox a denumit Xerox PaperWare
FlowPort asigură deci transformarea documentelor pe hârtie în format electronic,
însă capabilitățile sale sunt cu mult mai extinse. Aplicația poate imprima documente
electronice fără a avea acces la un calculator, poate scana și ruta documentele
electronice fără utilizarea unui calculator, le poate transmite prin fax sau
poștă electronică și permite semnături sau adnotări aduse documentelor.
Lotus
Notes/Domino - platformă de dezvoltare
Deși oferă nativ o multitudine de funcționalități (mesagerie, agendă electronică,
baze de date de discuții sau biblioteci de documente), Lotus Notes este în primul
rând o platformă de dezvoltare rapidă a unor aplicații personalizate după necesitățile
fiecărei organizații în parte.
Pentru dezvoltarea unor astfel de aplicații, programul vă pune la dispoziție
mai multe posibilități: un număr de machete de baze de date deja dezvoltate
și livrate odată cu produsul (prin simpla adaptare a acestora se obțin aplicații
de urmărire a clienților, a vânzărilor, baze de date de discuții, biblioteci
etc), o interfață grafică extrem de pietenoasă prin intermediul căreia se pot
crea rapid formulare, liste de documente, câmpuri de diferite tipuri și chiar
un mare număr de acțiuni simple care se aleg din liste existente, un limbaj
de funcții și comenzi moștenit de la versiunile anterioare (asemănător cu modul
de lucru cu funcții din Lotus 1-2-3 sau Microsoft Excel), un limbaj de programare
orientat pe obiecte avansat (LotusScript care este un superset Visual Basic),
programare JavaScript integrată direct în interfața de dezvoltare a Lotus Notes,
dezvoltare de applet-uri și servlet-uri Java direct în Lotus Notes/Domino începând
cu versiunea Domino 4.6. În plus față de posibilitățile de programare native
există posibilitatea de a scrie programe în alte limbaje precum C, C++, Visual
Basic, Java, ActiveX etc. și a le integra aplicațiilor Notes.
Una dintre principalele preocupări a fost integrarea Notes cu bazele de date
relaționale. Pentru aceasta, atât limbajul de formule cât și LotusScript sunt
deschise către standardele ODBC și JDBC fiind posibilă scrierea de programe
întregi SQL, care să fie combinate cu instrucțiunile Notes pentru a obține o
integrare totală a sistemului dumneavoastră informatic.
Pe lângă interfața standard ODBC există o serie de module dezvoltate de Lotus
sau alți producători pentru perfecta integrare a Notes-ului cu alte produse.
Dintre acestea amintim o interfață Notes/Oracle și una Notes/SAP R3.
La versiunea Lotus Notes/Domino R5 se poate lucra direct cu obiecte COM, publicate
de Domino sau de alți furnizori.
Securitate fără egal
eDoc este construit pe platforma Lotus Domino/Notes, beneficiind de inegalabila
infrastructură de securitate oferită de aceasta. Lotus se poate lăuda cu faptul
că până în prezent nici un sistem pe care este instalat Notes/Domino nu a fost
"spart" de vreun hacker.
Este utilizată o schemă clasică de criptare tip parolă publică/parolă privată
pentru a realiza funcții de autentificare, control al accesului, păstrarea confidențialității,
semnături electronice, criptare și verificarea sursei.
Trebuie specificat că fiecare utilizator al unui sistem Notes dispune de un
fișier de identificare (Notes User ID). Acest User ID poate fi privit ca o adevărată
cheie software pentru intrarea în sistem și identificarea de către acesta. Atunci
când vă așezați în fața unei stații de lucru trebuie să aveți la dispoziție
pe dischetă sau discul hard fișierul dumneavostră de identificare. Chiar dacă
o persoană neautorizată obține acest fișier tot va avea nevoie de numele dumneavostră
de utilizator și de o parolă pentru a putea să vi se substituie. Utilizarea
ID-ului pentru intrarea în sistem reprezintă primul nivel de securitate. Odată
pătruns într-un sistem Notes se constată că accesul la servere, baze de date,
formulare, documente și chiar la câmpurile unui document poate fi controlat
pe baza listelor de control a accesului (Access Control Lists - ACL) și a drepturilor
pe care le primesc utilizatorii de la administrator.
Atributele de acces sunt structurate pe șapte niveluri:
"No Access" - Nu poate accesa obiectele.
"Depositor" - Poate adăuga obiecte dar nu poate vizualiza obiectele existente.
"Reader - Depositor +" - Poate vizualiza conținutul obiectelor.
"Author - Reader +" - Poate crea obiecte Notes și modifica obiectele create
de el.
"Editor - Author +" - Poate modifica obiectele Notes create de alți utilizatori.
"Designer - Editor +" - Poate modifica structura bazelor de date.
"Manager - Designer +" - Poate modifica drepturile de acces.
Serverul Domino extinde aceaste nivele de securitate la utilizatori care folosesc
un browser internet pentru acces și oferă metode specifice de securitate pe
internet, cum ar fi integrarea mecanismelor oferite de SSL 3.0, HTTPS și alte
standarde.
PIRS
- Project Information Retrieval System
O altă aplicație bazată pe platforma Lotus Notes/Domino este creația producătorului
sibian de software Sobis (www.sobis.ro),
al cărui PIRS (Project Information Retrieval System) este în același timp o
bază de date centrală pentru proiecte (ale echipei, organizației, departamentului),
un instrument de management al activităților, o platformă de comunicare pentru
toate tipurile de corespondență (e-mail, fax, scrisori etc.), un instrument
pentru arhivarea și evidența documentelor, dar și un instrument de analiză care
facilitează luarea deciziilor.
PIRS oferă mecanisme pentru preluarea/arhivarea documentelor legate de proiect
(corespondență, rapoarte, desene și documente de însoțire), structurarea pe
fișiere, numerotarea automată, referințe încrucișate, căutare/regăsire prin
selecție sortare și "full text search", urmărirea sarcinilor la zi, până la
îndeplinire, prin "Lista de activități curente". În plus, permite consultarea/actualizarea
de la distanță a bazei de date a proiectului prin internet.
Ca orice produs bazat pe Lotus Notes/Domino, PIRS permite integrarea/colaborarea
cu alte aplicații prin OLE2 (cu MS OFFICE, SmartSuite, AutoCAD etc.) și access
la baze de date ale organizației prin import, ODBC.
Sistemul are o interfață prietenoasă ce asigură o vizualizare flexibilă, după
multiple criterii, ce oferă perspective diferite asupra infomației, înlesnind
luarea deciziilor.
PIRS este utilizat în prezent în peste 400 de proiecte în întreaga lume, ca
soluție pentru concerne, firme și departamente.
CINOR - FileNET
Oferta în materie de administrare a documentelor disponibilă pe piața românească
este completată de pachetul integrat de programe PANAGON al firmei americane
FileNET, distribuit în România de CINOR (www.cinor.ro).
Modelul adoptat de PANAGON este cel al managementului integrat al documentelor
(Integrated Document management - IDM), care integrează tipuri de documente
disparate într-o soluție software care face informația accesibilă oriunde în
cadrul companiei.
Această integrare permite vizualizarea și prelucrarea a peste 200 de tipuri
de fișiere, fără a fi nevoie de aplicațiile corespunzătoare acestora. Pachetul
PANAGON IDM face posibilă captarea documentelor, de cele mai multe ori prin
scanare, dar și indexarea, în scopul regăsirii lor mult mai rapid. Indexarea
documentelor se face sub o platformă Oracle sau MS SQL Server.
PANAGON este adaptat platformei Windows, putând astfel conlucra cu un număr
foarte mare de aplicații ce rulează sub acest sistem de operare și beneficiind
de o interfață integrată cu Windows Explorer, Microsoft Office, Lotus Notes,
SAP.
Pachetul PANAGON este constituit din următoarele componente:
- "PANAGON IDM Desktop" este un software pentru accesarea documentelor și
interogarea bazelor de date, accesarea putându-se realiza chiar din Windows
Explorer sau din mediul internet. Nu mai este nevoie ca cineva să-și amintească
pe ce server se găsește informația sau cu ce aplicație se accesează.
- "PANAGON Visual Workflo" automatizează procesele, oferind o soluție pentru
îmbunătățirea fluxului de lucru și a proceselor dintr-o întreprindere. Folosind
aplicațiile standard Visual Workflo se poate anticipa unde apar aglomerări
în fluxul de lucru, fiind posibile stabilirea unor priorități și rezolvarea
excepțiilor.
- "PANAGON Report Manager" creează și distribuie rapoarte, reducând semnificativ
costurile cu tipărirea documentelor, distribuirea realizându-se pe suporturi
optice sau magnetice. Report Manager elimină necesitatea listării și distribuirii
rapoartelor sau a fișelor generate de computer prin posibilitatea consultării
lor electronic.
- "PANAGON Capture" asigură captarea, indexarea și înregistrarea oricăror
tipuri de documente (scanate, faxuri, tabele, documente html, mostre audio
și video etc.).
- "PANAGON IDM Services" este soluția integrată pentru managementul documentelor
în rețea pentru firme mijlocii și mari, combinând puterea de prelucrare a
unui volum imens de date cu flexibilitatea gestionării documentelor sub o
securitate totală, accesul la informații putând fi restricționat. Utilizatorul
poate accesa întreg documentul, doar o parte a sa, toate adnotările, doar
anumite adnotări, sau nu poate avea acces la informații.
Flux Document (poza)
Concepută de firma Akela Informatique (www.akela.ro)
pentru a eficientiza sistemul intern de circulație a documentelor, Flux Document
este soluția ideală pentru gestionarea efectivă a fluxului intern de documente
al unei societăți.
Este o aplicație de tip intranet ce optimizează transferul de documente și
gestionarea acestora într-un cadru organizat. Aplicația permite interconectarea
mai multor unități operaționale și accesul securizat la distanță către fluxul
de documente.
Structurată pe două module, modulul client și modulul administrare, aplicația
conține o multitudine de funcționalități precum și parametrarea accesului la
acestea.
Modulul client permite consultarea documentelor pentru editare/validare, transmiterea
documentelor corespunzător cu profilul utilizatorului, arhivarea documentelor
și consultarea arhivei. De asemenea, acest modul face posibilă alertarea utilizatorului
în momentul sosirii unui document nou.
Modulul administrare permite o eficientă gestiune a utilizatorilor făcând posibile
parametrarea profilului și gestiunea grupului de utilizatori. În plus, modulul
oferă posibilitatea definirii tipurilor de documente, a structurii organizaționale
și opțiuni multi - limbă.
Aplicația poate fi adaptată la orice structură organizațională și parametrată
în funcție de profilul și nevoile clientului.
Prețul unei licențe este de 1500$ (fără TVA), aici fiind incluse instalarea,
implementarea și instruirea utilizatorilor, o licență permițând un număr nelimitat
de utilizatori.
Configurația necesară pentru instalarea și funcționarea optimă a aplicației
implică un server Windows 2000 sau NT, MS IIS 4.0 sau 5.0 și un server de baze
de date MS SQL Server 7.0 sau 2000.
|