Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Internet Business - PC Magazine Romania, Octombrie  2001

Cu jalba-n... laptop


Dan Șerbănescu

Cine dintre dumneavoastră poate afirma cu mâna pe inimă că nu a avut niciodată neplăceri din cauza munților de hârtii de pe birou? Cât praf ați înghițit cotrobăind prin dosare vechi după diferite documente de care aveați nevoie? De câte ori vi s-a întâmplat să așteptați mult și bine aprobarea vreunei cereri (cum ar fi una de concediu), care s-a rătăcit prin vreun dosar? V-au enervat vreodată cei care "plimbă" hârtiile toată ziua? Dacă răspunsul e da măcar la una dintre întrebările acestea, aveți un motiv să aflați ce pot face pentru compania dumneavoastră soluțiile de management al documentelor.

Într-o companie modernă, informația circulă sub cele mai diverse forme, de la hârtie, faxuri, fișiere, email, pagini html, la înregistrări audio, fotografii sau clipuri video. Pâna aici nici o dificultate. Problema apare odată cu constatarea făcută de Delphi, potrivit căreia doar 12% din această informație este gestionată de sistemele informatice instalate în companii, chiar dacă investițiile în TI sunt din ce în ce mai mari. Restul informațiilor se află sub forma documentelor electronice în calculatoarele personale (20%), sub forma documentelor pe hârtie (26%), iar cea mai mare cantitate de informații se regăsește în mintea angajaților (42%), a cărei administrare nu face, însă, obiectul acestui articol.

Virtual vorbind, cantitatea de informații la care are acces o companie este nelimitată. Aceste informații se găsesc în documente pe hârtie, documente electronice, pagini din internet. Problema este cât de repede pot fi accesate, distribuite și tipărite aceste informații. Vă poate lua o săptămână, o zi, o oră sau câteva secunde. Acest lucru depinde în mod esențial de felul în care circulă documentele în organizația dumneavoastră.

Lotus instituie principiul Domino-ului
Unul dintre cele mai eficiente sisteme de administrare a documentelor și fluxului acestora în cadrul unei companii este platforma Lotus Notes/Domino.

Dar mai întâi, o scurtă istorie a sa. În 1984, firma Lotus a început dezvoltarea unui nou produs software, numit Notes. După șapte ani, în 1991, acesta a fost lansat pe piață ca un reprezentant al unei noi categorii de programe denumite groupware. Compania Lotus a fost achiziționată în vara anului 1995 de către IBM pentru suma record de 3,5 miliarde de dolari, fiind considerat un produs strategic. Aceasta a dat clienților certitudinea necesară privind stabilitatea produsului Notes. În luna ianuarie 1998, Wall Street Journal anunța că numărul de posturi de lucru Notes instalate în întreaga lume a depășit 20 milioane (utilizatori plătitori înregistrați). Pe parcursul anilor 1999 și 2000 Lotus a depășit de fiecare dată recordurile de vânzări pentru Notes, făcând astfel ca numărul estimat de utilizatori să atingă în 2001 peste 83 de milioane. În luna ianuarie a anului 1999 s-a lansat versiunea 5 a familiei Lotus Notes, numit Lotus Domino, care a revoluționat din nou modul de colaborare bazat pe mijloace electronice, fiind în același timp cea mai puternică platformă de pe piață pentru aplicații dinamice internet/intranet și gestiunea documentelor.

Lotus Notes este disponibil pentru orice sistem de operare "care înseamnă ceva" în lumea TI modernă. Începând cu familia Windows (2000, NT Server și Workstation, Windows 3.x , Windows 95/98 și ce mai urmează), OS/2, Macintosh, cele mai răspândite variante de UNIX (IBM AIX, HP-UX, Sun Solaris), Linux (RedHat, Caldera, SuSe ...) și mai nou pe calculatoare mari precum AS/400 sau mainframe-uri IBM, serverele și/sau stațiile Notes pot utiliza toate resursele hardware/software dintr-o organizație.

De asemenea sunt suportate toate marile protocoale de rețea (IPX, TCP/IP, Apple Talk, X.PC, Netbios/Netbeui).

Poșta electronică Lotus Notes este considerată cea mai complexă din lume la ora actuală, ea permițând o serie de facilități precum semnături electronice, criptarea mesajelor, urmărirea unui mesaj până la destinatar și momentul în care acesta citește efectiv mesajul, creare de mesaje complexe ce includ orice tip de informație, urmărirea mesajelor după expeditor, dată, subiect, domeniu de interes, urgență etc. Serverul Domino respectă standardele SMTP/MIME, POP3, IMAP, permițând astfel accesul la cutia poștală a utilizatorului cu ajutorul unei stații Notes sau a unui browser internet, precum Microsoft Internet Explorer sau Netscape Navigator. Lotus Notes are prevăzute instrumentele de interconectare cu MS Exchange, clienții Exchange putând utiliza Notes ca server de mesagerie.

Prin arhitectura sa, Lotus Notes Domino a dovedit în mod practic că este perfect scalabil permițând extinderea sistemului la numere enorme de servere sau utilizatori (IBM - 280.000 utilizatori, General Motors - 300.000 utilizatori, PriceWaterhouse Coopers - 120.000 utilizatori, ABB - 100.000 utilizatori etc.)

Gestiunea documentelor, replicare și workflow
Serverele Notes/Domino oferă instrumentele cele mai avansate pentru gestiunea documentelor în interiorul organizației precum și în relațiile cu partenerii de afaceri. Un document Notes este o combinație de câmpuri gen baze de date (texte, numerice, câmpuri cheie, date etc.) și Rich Text. Un câmp de tip Rich Text oferă posibilitatea de introducere a oricărui tip de informație: texte formatate, tabele, date din alte tipuri de aplicații (de exemplu sisteme de baze de date relaționale), formulare, prezentări grafice, imagini, sunete, secvențe video etc.).

Această structură unică de câmpuri permite crearea de documente atât ca formulare standard cât și complet nestructurate (precum într-un procesor de text) care sunt depozitate în baze de date Notes, cu toate avantajele ce decurg din această structură privind stocarea, gruparea, regăsirea, ușurința în actualizare, partajarea și rapida difuzare a informației.

Bazele de documente Notes pot fi distribuite și sincronizate prin intermediul tehnologiei de replicare în interiorul unei organizații ce dispune de mai multe sedii. Pe scurt, această tehnologie presupune că o bază de documente are mai multe replici pe diverse servere Notes distribuite în organizație (de exemplu la sediul central și mai multe filiale). Pe fiecare dintre aceste replici ale aceleiași baze se lucrează independent, dar în momentul în care serverele realizează replicarea ele sunt sincronizate automat.

La sfârșitul replicării toți membrii organizației au la dispoziție aceleași informații, regulamente, ordine, sarcini, cu toate că acestea au fost introduse o singură dată la sediul central. Toate adăugirile, ștergerile sau modificările de documente sunt distribuite automat în toată organizația, iar sistemul poate avertiza de câte ori se produc modificări și chiar eventual obliga angajații să citească noile versiuni ale documentelor importante pentru activitatea acestora. Replicarea poate fi rafinată astfel încât un nod al sistemului să primească doar informația relevantă pentru nodul respectiv.

Elemente de workflow pot fi folosite pentru a automatiza circulația documentelor. Se pot pre-defini activități astfel încât documentele complexe să fie modificate de membrii grupurilor de lucru, în conformitate cu atribuțiile acestora. În cadrul documentelor se pot defini secțiuni asupra cărora să aibă acces de citire sau scriere doar persoanele autorizate, semnături electronice etc. Circulația documentelor între utilizatori poate fi automatizată pe baza unor condiții pre-definite sau ad-hoc.

Perfectă integrare în internet
Aceasta reprezintă unul dintre cele mai puternice puncte ale noilor versiuni Lotus Notes. În luna decembrie 1996, a fost lansată pe piață versiunea Lotus Notes/Domino 4.5 care reprezintă o combinație de tehnologii Notes și internet/intranet. Începând cu această versiune accentul este pus pe tehnologii internet. Prin Domino, Notes a devenit un instrument de lucru în internet, mesageria sa având posibilitatea de a trimite și primi mesaje internet și dispunând de un browser încorporat în stația Notes, care permite navigarea prin documente HTML.

Mai mult, serverul Notes a devenit primul server intranet dinamic de pe piață, pe baza tehnologiei Domino. Prin combinarea tehnologiilor Notes cu internet, versiunea 4.5 oferă posibilitatea construirii unui sistem informatic propriu, ce asigură în orice moment posibilitatea dechiderii unei porți de acces sigure către internet, fără nici un fel de investiții software suplimentare.
În semestrul 4 al anului 1997 a fost lansată versiunea Domino 4.6 care extinde integrarea tehnologiilor internet, permițând programarea Java direct din Lotus Notes, integrează în clientul Notes un browser MS Internet Explorer, lucrează cu frame-uri Netscape etc.

Utilizând Notes/Domino împreună cu produsul Domino.Doc se pot construi aplicații de gestiune a documentelor care să utilizeze ca interfață utilizator atât stații Lotus Notes cât și browsere internet.

În acest mod, mediul de dezvoltare Notes, considerat drept cel mai avansat instrument pentru aplicații groupware, poate fi folosit cu succes pentru dezvoltarea unor sisteme intranet sau extranet. Structura de securitate Notes care permite controlul accesului de la nivelul sistemului până la nivel de câmp poate fi de asemenea translatată în intranet.

eDoc - o Notă românească pentru Lotus
Toate cele descrise mai sus sunt disponibile și pentru utilizatorii români, prin intermediul produsului eDoc de la SoftNet, (detalii la www.softnet.ro) ajuns la versiunea 2.2, care se constituie într-un mediu de dezvoltare/ funcționare pentru aplicații de management performant și eficient al documentelor în cadrul oricărei organizații. Produs certificat de către Lotus Development Corp, eDoc include instrumente pentru implementarea rapidă a fluxurilor de documente și pentru administrarea unor structuri organizaționale complexe și dinamice.

eDoc are o structură modulară și beneficiază de un grad foarte ridicat de securitate, fiind dezvoltat pe platforma Lotus Notes/Domino și având variante în limbile română și engleză. Folosind eDoc, resursele umane necesare pentru administrarea sistemelor de management al documentelor sunt mult reduse și este de menționat că e vorba de o activitate de administrare/configurare și nu una de programare.

Pe baza eDoc se pot dezvolta aplicații personalizate care să răspundă nevoilor specifice fiecărei organizații, asigurând creșterea substanțială a vitezei de circulație a documentelor și dosarelor, în condițiile unui număr foarte mare al acestora, posibilitatea de a ști în orice moment unde se află un dosar (la cine), în ce stare este, ce termene sunt stabilite și ce documente au mai fost adăugate, evitarea pierderii dosarelor sau a documentelor din acestea, posibilitatea de a avea rapid la dispoziție statistici și situații privind dosarele rezolvate sau în lucru (după stare, tip, responsabili etc.), înregistrarea/indexarea în mod unic a documentelor și dosarelor.

În pachetul eDoc, SoftNet oferă o gamă de aplicații realizate cu eDoc între care:

  • "Registratură", care asigură urmărirea documentelor care intră și/sau sunt create într-o organizație, permițând fiecărui membru autorizat al organizației să cunoască în orice moment unde se află un document și care este starea acestuia.
  • "CRM" (Customer Relationship Management) asigură managementul documentelor schimbate în relațiile cu partenerii (cereri de ofertă, oferte transmise, comenzi, fax-uri etc.), oferind suportul pentru construirea unei relații durabile și profitabile cu aceștia.
  • "eQuality" permite managementul documentelor specifice implementării și menținerii unui sistem de asigurare a calității de tip ISO 9000.
  • "Help Desk/Call Center" oferă posibilitatea rezolvării rapide a problemelor care sunt sesizate unui departament de intervenții (departamente de service TI și nu numai), problemele pe care le reclamă un utilizator fiind înregistrate în sistem și direcționate spre rezolvare persoanelor competente.
  • "Achiziții" permite urmărirea documentelor tip ,,Cereri de Achiziții" din momentul inițierii lor de către un solicitant până la achiziționarea produselor respective.

Administrare în eDoc
Pentru rezolvarea acestor probleme de dezvoltare, de configurare și de administrare a aplicațiilor de managementul documentelor, eDoc propune o arhitectură de configurare structurată pe următoarele module:

  • "eDoc Config" reprezintă ,,centrul nervos" al eDoc și conține atât structura organizatorică (alcătuită din locații, unități organizatorice și posturi) cât și logica aplicațiilor de workflow, formată din definirea fluxurilor decizionale, a formularelor utilizate și a stărilor prin care poate trece un document, precum și unele variabilele/ parametri globali.
  • "eDoc Setup" permite identificarea locației unei baze de date, indiferent de instalare sau mediul curent de lucru, pe baza unui alias. De asemenea, eDoc Setup conține informațiile necesare pentru conectarea la alte surse de date, precum baze de date sau ERP.
  • "eDoc Request" permite utilizatorului aplicațiilor dezvoltate pe platforma eDoc crearea de documente Cereri de Înlocuire, ce presupun desemnarea pe o perioadă determinată pe postul/posturile pe care este titular sau înlocuitor, a unei persoane aleasă din Address Book-ul de organizație.
  • "eDoc Log" permite ca pe parcursul ciclului de viață al fiecărui document, să se poată urmări intervențiile utilizatorilor asupra fiecărui document. Pot fi astfel cunoscute momentele și persoanele care au creat, consultat, editat, șters sau mutat un document într-o aplicație sau alta. În modulul eDoc Error se jurnalizează erorile care au apărut în exploatarea diverselor baze de date din aplicațiile pentru care s-a definit jurnalizarea de erori. Este o bază de date care este destinată în special administratorilor de aplicații și proiectanților acestora, pentru descoperirea și înlăturarea eventualelor erori de proiectare.
  • "eDoc Help" conține informațiile necesare pentru utilizarea, administrarea și dezvoltarea care se fac folosind eDoc.
  • "eDoc Archive" conține parametrii pentru arhivare și mecanismele de căutare a documentelor în arhive.
  • "eDoc Tools" conține instrumente pentru dezvoltarea unor aplicații peste eDoc, având funcții predefinite în acest sens.
    SoftNet, care este primul Lotus Advanced Bussines Partner în România, asigură și cursuri de pregătire pentru administrarea sistemelor Lotus Notes. Costul cursurilor este inclus în pachetul eDoc, durata lor fiind de 5-10 zile.

Cât despre costul total al soluției, acesta se situează la un nivel de 4-5 ori mai mic decât cel al sistemelor similare oferite de producători străini. Clienții eDoc includ instituții și companii precum Linde AG (Munchen), Ministerul de Finanțe, Instituția Avocatul Poporului, British American Tobacco, Turba Tub, Hofmann Autotech, Lafarge, Transelectrica.

De la analogic la digital
Cum spuneam la început, o mare parte din informațiile cu care operează o companie se află, cel puțin pentru moment, pe suport de hârtie. Acest lucru nu poate fi evitat în totalitate, având în vedere și prevederile legale referitoare la obligativitatea existenței anumitor tipuri de documente în cadrul unei firme. Însă asta nu înseamnă că ele nu pot fi accesate, distribuite sau editate în interiorul sistemului informatic al unei companii.

Problema este rezolvată la nivel software, pe de-o parte, de companiile care dezvoltă aplicații Lotus Notes/Domino, iar pe de altă parte, la nivel hardware, transformarea documentelor pe hârtie în documente digitale este asigurată de Xerox, care are în acest sens un dublu parteneriat pe piața românească, atât cu SoftNet, cât și cu Sobis.

Practic, documentele pot fi capturate de către orice echipament digital din gama Xerox Document Centre, cu o viteză de scanare de până la 65 pagini pe minut. Ele sunt apoi integrate cu tehnologia Cobra Image Router (CIRX) sau cu FlowPort, iar destinația lor poate fi un client de e-mail sau o aplicație de document managenent Lotus Notes/ Domino.Doc/ eDoc. Procesul se poate încheia, eventual, cu imprimarea sau transmisia pe fax a documentelor, la viteze între 20 și 80 ppm.

În afară de echipamentele digitale multifuncționale din gama Document Centre, Xerox propune și o platformă software cu care, fără a folosi un calculator, utilizatorii pot face ca documentele pe hârtie să fie transmise către stațiile de lucru, în diferite procese electronice, către adrese de e-mail sau direct în aplicații de management al documentelor. Această aplicație se numește FlowPort și folosește ca interfață între utilizator și rețeaua de calculatoare ceea ce Xerox a denumit Xerox PaperWare
FlowPort asigură deci transformarea documentelor pe hârtie în format electronic, însă capabilitățile sale sunt cu mult mai extinse. Aplicația poate imprima documente electronice fără a avea acces la un calculator, poate scana și ruta documentele electronice fără utilizarea unui calculator, le poate transmite prin fax sau poștă electronică și permite semnături sau adnotări aduse documentelor.

Lotus Notes/Domino - platformă de dezvoltare
Deși oferă nativ o multitudine de funcționalități (mesagerie, agendă electronică, baze de date de discuții sau biblioteci de documente), Lotus Notes este în primul rând o platformă de dezvoltare rapidă a unor aplicații personalizate după necesitățile fiecărei organizații în parte.

Pentru dezvoltarea unor astfel de aplicații, programul vă pune la dispoziție mai multe posibilități: un număr de machete de baze de date deja dezvoltate și livrate odată cu produsul (prin simpla adaptare a acestora se obțin aplicații de urmărire a clienților, a vânzărilor, baze de date de discuții, biblioteci etc), o interfață grafică extrem de pietenoasă prin intermediul căreia se pot crea rapid formulare, liste de documente, câmpuri de diferite tipuri și chiar un mare număr de acțiuni simple care se aleg din liste existente, un limbaj de funcții și comenzi moștenit de la versiunile anterioare (asemănător cu modul de lucru cu funcții din Lotus 1-2-3 sau Microsoft Excel), un limbaj de programare orientat pe obiecte avansat (LotusScript care este un superset Visual Basic), programare JavaScript integrată direct în interfața de dezvoltare a Lotus Notes, dezvoltare de applet-uri și servlet-uri Java direct în Lotus Notes/Domino începând cu versiunea Domino 4.6. În plus față de posibilitățile de programare native există posibilitatea de a scrie programe în alte limbaje precum C, C++, Visual Basic, Java, ActiveX etc. și a le integra aplicațiilor Notes.

Una dintre principalele preocupări a fost integrarea Notes cu bazele de date relaționale. Pentru aceasta, atât limbajul de formule cât și LotusScript sunt deschise către standardele ODBC și JDBC fiind posibilă scrierea de programe întregi SQL, care să fie combinate cu instrucțiunile Notes pentru a obține o integrare totală a sistemului dumneavoastră informatic.

Pe lângă interfața standard ODBC există o serie de module dezvoltate de Lotus sau alți producători pentru perfecta integrare a Notes-ului cu alte produse. Dintre acestea amintim o interfață Notes/Oracle și una Notes/SAP R3.

La versiunea Lotus Notes/Domino R5 se poate lucra direct cu obiecte COM, publicate de Domino sau de alți furnizori.

Securitate fără egal
eDoc este construit pe platforma Lotus Domino/Notes, beneficiind de inegalabila infrastructură de securitate oferită de aceasta. Lotus se poate lăuda cu faptul că până în prezent nici un sistem pe care este instalat Notes/Domino nu a fost "spart" de vreun hacker.

Este utilizată o schemă clasică de criptare tip parolă publică/parolă privată pentru a realiza funcții de autentificare, control al accesului, păstrarea confidențialității, semnături electronice, criptare și verificarea sursei.

Trebuie specificat că fiecare utilizator al unui sistem Notes dispune de un fișier de identificare (Notes User ID). Acest User ID poate fi privit ca o adevărată cheie software pentru intrarea în sistem și identificarea de către acesta. Atunci când vă așezați în fața unei stații de lucru trebuie să aveți la dispoziție pe dischetă sau discul hard fișierul dumneavostră de identificare. Chiar dacă o persoană neautorizată obține acest fișier tot va avea nevoie de numele dumneavostră de utilizator și de o parolă pentru a putea să vi se substituie. Utilizarea ID-ului pentru intrarea în sistem reprezintă primul nivel de securitate. Odată pătruns într-un sistem Notes se constată că accesul la servere, baze de date, formulare, documente și chiar la câmpurile unui document poate fi controlat pe baza listelor de control a accesului (Access Control Lists - ACL) și a drepturilor pe care le primesc utilizatorii de la administrator.

Atributele de acces sunt structurate pe șapte niveluri:
"No Access" - Nu poate accesa obiectele.
"Depositor" - Poate adăuga obiecte dar nu poate vizualiza obiectele existente.
"Reader - Depositor +" - Poate vizualiza conținutul obiectelor.
"Author - Reader +" - Poate crea obiecte Notes și modifica obiectele create de el.
"Editor - Author +" - Poate modifica obiectele Notes create de alți utilizatori.
"Designer - Editor +" - Poate modifica structura bazelor de date.
"Manager - Designer +" - Poate modifica drepturile de acces.
Serverul Domino extinde aceaste nivele de securitate la utilizatori care folosesc un browser internet pentru acces și oferă metode specifice de securitate pe internet, cum ar fi integrarea mecanismelor oferite de SSL 3.0, HTTPS și alte standarde.

PIRS - Project Information Retrieval System
O altă aplicație bazată pe platforma Lotus Notes/Domino este creația producătorului sibian de software Sobis (www.sobis.ro), al cărui PIRS (Project Information Retrieval System) este în același timp o bază de date centrală pentru proiecte (ale echipei, organizației, departamentului), un instrument de management al activităților, o platformă de comunicare pentru toate tipurile de corespondență (e-mail, fax, scrisori etc.), un instrument pentru arhivarea și evidența documentelor, dar și un instrument de analiză care facilitează luarea deciziilor.

PIRS oferă mecanisme pentru preluarea/arhivarea documentelor legate de proiect (corespondență, rapoarte, desene și documente de însoțire), structurarea pe fișiere, numerotarea automată, referințe încrucișate, căutare/regăsire prin selecție sortare și "full text search", urmărirea sarcinilor la zi, până la îndeplinire, prin "Lista de activități curente". În plus, permite consultarea/actualizarea de la distanță a bazei de date a proiectului prin internet.

Ca orice produs bazat pe Lotus Notes/Domino, PIRS permite integrarea/colaborarea cu alte aplicații prin OLE2 (cu MS OFFICE, SmartSuite, AutoCAD etc.) și access la baze de date ale organizației prin import, ODBC.

Sistemul are o interfață prietenoasă ce asigură o vizualizare flexibilă, după multiple criterii, ce oferă perspective diferite asupra infomației, înlesnind luarea deciziilor.

PIRS este utilizat în prezent în peste 400 de proiecte în întreaga lume, ca soluție pentru concerne, firme și departamente.

CINOR - FileNET
Oferta în materie de administrare a documentelor disponibilă pe piața românească este completată de pachetul integrat de programe PANAGON al firmei americane FileNET, distribuit în România de CINOR (www.cinor.ro).

Modelul adoptat de PANAGON este cel al managementului integrat al documentelor (Integrated Document management - IDM), care integrează tipuri de documente disparate într-o soluție software care face informația accesibilă oriunde în cadrul companiei.
Această integrare permite vizualizarea și prelucrarea a peste 200 de tipuri de fișiere, fără a fi nevoie de aplicațiile corespunzătoare acestora. Pachetul PANAGON IDM face posibilă captarea documentelor, de cele mai multe ori prin scanare, dar și indexarea, în scopul regăsirii lor mult mai rapid. Indexarea documentelor se face sub o platformă Oracle sau MS SQL Server.

PANAGON este adaptat platformei Windows, putând astfel conlucra cu un număr foarte mare de aplicații ce rulează sub acest sistem de operare și beneficiind de o interfață integrată cu Windows Explorer, Microsoft Office, Lotus Notes, SAP.
Pachetul PANAGON este constituit din următoarele componente:

  • "PANAGON IDM Desktop" este un software pentru accesarea documentelor și interogarea bazelor de date, accesarea putându-se realiza chiar din Windows Explorer sau din mediul internet. Nu mai este nevoie ca cineva să-și amintească pe ce server se găsește informația sau cu ce aplicație se accesează.
  • "PANAGON Visual Workflo" automatizează procesele, oferind o soluție pentru îmbunătățirea fluxului de lucru și a proceselor dintr-o întreprindere. Folosind aplicațiile standard Visual Workflo se poate anticipa unde apar aglomerări în fluxul de lucru, fiind posibile stabilirea unor priorități și rezolvarea excepțiilor.
  • "PANAGON Report Manager" creează și distribuie rapoarte, reducând semnificativ costurile cu tipărirea documentelor, distribuirea realizându-se pe suporturi optice sau magnetice. Report Manager elimină necesitatea listării și distribuirii rapoartelor sau a fișelor generate de computer prin posibilitatea consultării lor electronic.
  • "PANAGON Capture" asigură captarea, indexarea și înregistrarea oricăror tipuri de documente (scanate, faxuri, tabele, documente html, mostre audio și video etc.).
  • "PANAGON IDM Services" este soluția integrată pentru managementul documentelor în rețea pentru firme mijlocii și mari, combinând puterea de prelucrare a unui volum imens de date cu flexibilitatea gestionării documentelor sub o securitate totală, accesul la informații putând fi restricționat. Utilizatorul poate accesa întreg documentul, doar o parte a sa, toate adnotările, doar anumite adnotări, sau nu poate avea acces la informații.

Flux Document (poza)
Concepută de firma Akela Informatique (www.akela.ro) pentru a eficientiza sistemul intern de circulație a documentelor, Flux Document este soluția ideală pentru gestionarea efectivă a fluxului intern de documente al unei societăți.

Este o aplicație de tip intranet ce optimizează transferul de documente și gestionarea acestora într-un cadru organizat. Aplicația permite interconectarea mai multor unități operaționale și accesul securizat la distanță către fluxul de documente.

Structurată pe două module, modulul client și modulul administrare, aplicația conține o multitudine de funcționalități precum și parametrarea accesului la acestea.

Modulul client permite consultarea documentelor pentru editare/validare, transmiterea documentelor corespunzător cu profilul utilizatorului, arhivarea documentelor și consultarea arhivei. De asemenea, acest modul face posibilă alertarea utilizatorului în momentul sosirii unui document nou.

Modulul administrare permite o eficientă gestiune a utilizatorilor făcând posibile parametrarea profilului și gestiunea grupului de utilizatori. În plus, modulul oferă posibilitatea definirii tipurilor de documente, a structurii organizaționale și opțiuni multi - limbă.

Aplicația poate fi adaptată la orice structură organizațională și parametrată în funcție de profilul și nevoile clientului.

Prețul unei licențe este de 1500$ (fără TVA), aici fiind incluse instalarea, implementarea și instruirea utilizatorilor, o licență permițând un număr nelimitat de utilizatori.

Configurația necesară pentru instalarea și funcționarea optimă a aplicației implică un server Windows 2000 sau NT, MS IIS 4.0 sau 5.0 și un server de baze de date MS SQL Server 7.0 sau 2000.

 


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

www.agora.ro

www.agora.ro

www.agora.ro