Întâlnirea utilizatorilor Geo-Strategies 2000
În zilele de 15-16 noiembrie s-a desfăşurat la sediul BRD Predeal întâlnirea
anuală a utilizatorilor Geo Strategies, cea mai extinsă organizaţie independentă
de cartografiere în Europa Centrală şi de Est. Înfiinţată în anul 1993 la Sibiu,
Geo Strategies este la ora actuală lider pe piaţa GIS românească, având în portofoliu
clienţi prestigioşi. Câteva exemple în acest sens ar fi Mobifon, Mobilrom, Coca-Cola,
Shell, Rank Xerox şi mulţi alţii. Întâlnirea a fost destinsă, organizatorii
având un merit deosebit în construirea unei atmosfere relaxate şi chiar intime,
atmosferă care a atins astfel chiar scopul declarat al departamentului de marketing
al firmei: reunirea tuturor utilizatorilor de soluţii Geo Strategies într-o
mare familie. Evenimentul s-a constituit astfel într-un bun prilej pentru toţi
clienţii Geo Strategies de a lua contact cu cele mai noi tehnologii folosite
în producerea hărţilor digitale, dezvoltarea de software specific GIS şi procesarea
imaginilor satelitare. Interactivitatea şi interesul dovedit pe parcursul celor
două zile au demonstrat oportunitatea organizării unui asemenea eveniment, care
ar putea avea un impact major în multe domenii TI&C (şi nu numai) din România.
Pe parcursul celor două zile, invitaţi de la compania MapInfo, Germania -
Annette Moritz, Business Development Manager CIS and Eastern Europe - şi de
la compania Karttakeskus Oy, Finlanda - Mikko Salonen, Sales Director, precum
şi alţi distinşi oaspeţi din România, au subliniat importanţa folosirii hărţilor
digitale, a localizării prin GPS şi a utilizării fotografiilor cu ajutorul sateliţilor
geostaţionari. Aplicaţiile prezentate au demonstrat impactul potenţial asupra
societăţii noastre. Administraţiile locale (drumuri, salubrizare, urbanism,
stabilire puncte de interes crescut), telecomunicaţiile (gestionarea reţelelor,
sisteme GSM, rutare), infrastructura rutieră (proiectare, extindere, trafic),
agricultura, mediul, sănătatea (planificare reţele medicale, epidemii) şi poliţia
(evidenţa populaţiei, monitorizare rutieră, statistici ale fenomenelor infracţionale),
acestea sunt doar câteva din domeniile în care Geo Strategies se implică activ
prin tehnologiile folosite.
Câteva dintre noutăţile prezentate la întâlnirile generale au fost facilităţile
oferite de versiunea 6.0 a produsului MapInfo Professional - integrarea perfectă
cu web-ul, noi posibilităţi de reprezentare spaţială, suportul pentru Oracle8i
(prezent încă de la versiunea 5.5) şi Acces 2000 - disponibilitatea pe piaţa
românească a imaginilor satelitare de mare rezoluţie, cu precizie de un metru,
datorită sistemului IKONOS - acum de mai mare precizie datorită trecerii spre
partea comercială a unor tehnologii până nu de mult inaccesibile publicului
larg, precum şi aplicativitatea crescută a hărţilor digitale în domeniul GSM
şi Wap - cu posibilitatea localizării şi introducerii acestor hărţi pe ecranele
terminalelor mobile de ultimă oră (acest sistem este deja operaţional în Finlanda,
existând posibilitatea ca el să fie implementat în România, prin compania Mobifon).
- EAL
|