Întâlnirea utilizatorilor Geo-Strategies 2000
În zilele de 15-16 noiembrie s-a desfășurat la sediul BRD Predeal întâlnirea
anuală a utilizatorilor Geo Strategies, cea mai extinsă organizație independentă
de cartografiere în Europa Centrală și de Est. Înființată în anul 1993 la Sibiu,
Geo Strategies este la ora actuală lider pe piața GIS românească, având în portofoliu
clienți prestigioși. Câteva exemple în acest sens ar fi Mobifon, Mobilrom, Coca-Cola,
Shell, Rank Xerox și mulți alții. Întâlnirea a fost destinsă, organizatorii
având un merit deosebit în construirea unei atmosfere relaxate și chiar intime,
atmosferă care a atins astfel chiar scopul declarat al departamentului de marketing
al firmei: reunirea tuturor utilizatorilor de soluții Geo Strategies într-o
mare familie. Evenimentul s-a constituit astfel într-un bun prilej pentru toți
clienții Geo Strategies de a lua contact cu cele mai noi tehnologii folosite
în producerea hărților digitale, dezvoltarea de software specific GIS și procesarea
imaginilor satelitare. Interactivitatea și interesul dovedit pe parcursul celor
două zile au demonstrat oportunitatea organizării unui asemenea eveniment, care
ar putea avea un impact major în multe domenii TI&C (și nu numai) din România.
Pe parcursul celor două zile, invitați de la compania MapInfo, Germania -
Annette Moritz, Business Development Manager CIS and Eastern Europe - și de
la compania Karttakeskus Oy, Finlanda - Mikko Salonen, Sales Director, precum
și alți distinși oaspeți din România, au subliniat importanța folosirii hărților
digitale, a localizării prin GPS și a utilizării fotografiilor cu ajutorul sateliților
geostaționari. Aplicațiile prezentate au demonstrat impactul potențial asupra
societății noastre. Administrațiile locale (drumuri, salubrizare, urbanism,
stabilire puncte de interes crescut), telecomunicațiile (gestionarea rețelelor,
sisteme GSM, rutare), infrastructura rutieră (proiectare, extindere, trafic),
agricultura, mediul, sănătatea (planificare rețele medicale, epidemii) și poliția
(evidența populației, monitorizare rutieră, statistici ale fenomenelor infracționale),
acestea sunt doar câteva din domeniile în care Geo Strategies se implică activ
prin tehnologiile folosite.
Câteva dintre noutățile prezentate la întâlnirile generale au fost facilitățile
oferite de versiunea 6.0 a produsului MapInfo Professional - integrarea perfectă
cu web-ul, noi posibilități de reprezentare spațială, suportul pentru Oracle8i
(prezent încă de la versiunea 5.5) și Acces 2000 - disponibilitatea pe piața
românească a imaginilor satelitare de mare rezoluție, cu precizie de un metru,
datorită sistemului IKONOS - acum de mai mare precizie datorită trecerii spre
partea comercială a unor tehnologii până nu de mult inaccesibile publicului
larg, precum și aplicativitatea crescută a hărților digitale în domeniul GSM
și Wap - cu posibilitatea localizării și introducerii acestor hărți pe ecranele
terminalelor mobile de ultimă oră (acest sistem este deja operațional în Finlanda,
existând posibilitatea ca el să fie implementat în România, prin compania Mobifon).
- EAL
|