Compaq, la final de mileniu
Conferinţa de presă organizată marţi 21 noiembrie a.c. la hotelul Marriott
din Bucureşti şi-a propus o trecere în revistă a rezulatatelor obţinute de Compaq
România, şi nu numai, dar şi de a prezenta ultimele alianţe ale companiei cu
parteneri extrem de importanţi.
Jan Wisse, director regional pentru sucursale Compaq din peste 80 de ţări
(între care şi România), a prezentat rezultatele financiare ale trimestrului
3/2000, cel mai bun trimestru financiar din întreaga istorie a corporaţiei,
cifra de afaceri totalizând 11,2 mld.$, cu 22% mai mult decât în acelaşi trimestru
al anului precedent. Profitul a crescut cu 7% iar cheltuielile s-au redus la
132 mil. $. Din punct de vedere geografic, creşterea a fost repartizată astfel:
27% în America de Nord, 8% în EMEA, 41% în Asia Pacific, 52% în Japonia, 28%
America Latină, 21% în China. Pe unităţi de business, creşterea de la un an
la altul a fost la fel de impresionantă: 45%consumer, 28% PC-uri comerciale,
40% EBG. Un management care a realimentat rezervoare de energie şi dinamism
ale angajaţilor Compaq din toată lumea, promovarea curajoasă a celor mai inovative
tehnologii, adoptarea unor noi linii de produse şi extinderea celor existente,
furnizarea de servicii globale, parteneriatele globale, sunt principiile care
au sta la baza acestei creşteri spectaculoase. "Suntem numărul unu mondial şi
intenţionăm să ne păstrăm acest loc" , a concluzionat domnia sa.
,,Estimările noastre interne ne situează în mod clar în poziţia de lideri
ai pieţei româneşti de TI şi în anul 2000", declară Mihai Pascadi, Country General
Manager al Compaq Computer Romania. ,,Ritmul nostru anual de creştere a fost
de 24,5% faţă de 1999, mult peste creşterea medie a pieţei. Două dintre unităţile
noastre de business (divizia de produse consumer şi CPCG) şi-au anunţat încă
de acum trei săptămâni îndeplinirea planului pe anul în curs iar planul pe Q4/2000
este în întregime acoperit de livrări şi de comenzi ferme livrabile până la
încheierea acestui an. De altfel, în acest moment există premize de depăşire
a planului anual cu circa 6%".
Compaq Computer Romania a fost în 1999 principalul furnizor de echipamente
de tehnică de calcul pentru piaţa românească, poziţia sa de lider atât ca număr
de unităţi vândute dar şi în termeni valorici, datorându-se în mare măsură unei
strategii agresive de preţuri şi unei abordări adecvate a segmentului întreprinderilor
mici şi mijlocii şi a masei largi de consumatori. Totodată, în 1999, Compaq
a confirmat poziţia sa de ,,cel mai bine vândut brandname" din România, obţinută
în 1998. În ceea ce priveşte distribuţia cifrei de afaceri pe unităţile de business
care compun Compaq Computer Romania a fost, în anul 2000 următoarea: 40% Enterprise
Products, 34%Comercial PCs,14% Professional Services, 7% Consumer Products,
5% Customer Services. Din punctul de vedere al strategiei de abordare a clienţilor
se poate constata că 41% din cifra de afaceri este realizată în mod direct,
22% indirect şi 37% dual. Pe segmente de piaţă, 29% din cifra de afaceri a Compaq
Computer România a fost realizată în domeniul telecomunicaţiilor, 25% în cel
bancar financiar, 24% producţie industrială/utilităţi, 22% administraţie publică/guvern.
Claudiu Florică, Direct Sales Manager la Compaq România, a vorbit despre noua
platformă hardware de billing a MobiFon. O altă colaborare specială este cea
dintre Compaq România şi METRO. Călin Tatomir, Channel Sales & Consumer
Product Group Manager la Compaq România, a declarat: "Atât Compaq cât şi METRO
sunt companii dinamice, lideri de piaţă în business-ul propriu. În magazinele
din reţeaua METRO există un produs unic, primul sub-brand Compaq, un unicat
în Europa de Est - sistemul Compaq iPAQ Metropolis."
Marriott Grand Hotel este un alt client important Compaq. Rick Zeola, directorul
general al hotelului din România, a semnalat câteva elemente indispensabile
business-ului în domeniul hotelier şi de ce a ales sistemele Compaq: stabilitate,
servicii ireproşabile, nonstop, nevoia de asistenţă complexă în domenii de misiune
critică precum este activitatea de rezervări. - DI
Informaţii suplimentare la www.compaq.com; www.compaq.ro
|