Compaq, la final de mileniu
Conferința de presă organizată marți 21 noiembrie a.c. la hotelul Marriott
din București și-a propus o trecere în revistă a rezulatatelor obținute de Compaq
România, și nu numai, dar și de a prezenta ultimele alianțe ale companiei cu
parteneri extrem de importanți.
Jan Wisse, director regional pentru sucursale Compaq din peste 80 de țări
(între care și România), a prezentat rezultatele financiare ale trimestrului
3/2000, cel mai bun trimestru financiar din întreaga istorie a corporației,
cifra de afaceri totalizând 11,2 mld.$, cu 22% mai mult decât în același trimestru
al anului precedent. Profitul a crescut cu 7% iar cheltuielile s-au redus la
132 mil. $. Din punct de vedere geografic, creșterea a fost repartizată astfel:
27% în America de Nord, 8% în EMEA, 41% în Asia Pacific, 52% în Japonia, 28%
America Latină, 21% în China. Pe unități de business, creșterea de la un an
la altul a fost la fel de impresionantă: 45%consumer, 28% PC-uri comerciale,
40% EBG. Un management care a realimentat rezervoare de energie și dinamism
ale angajaților Compaq din toată lumea, promovarea curajoasă a celor mai inovative
tehnologii, adoptarea unor noi linii de produse și extinderea celor existente,
furnizarea de servicii globale, parteneriatele globale, sunt principiile care
au sta la baza acestei creșteri spectaculoase. "Suntem numărul unu mondial și
intenționăm să ne păstrăm acest loc" , a concluzionat domnia sa.
,,Estimările noastre interne ne situează în mod clar în poziția de lideri
ai pieței românești de TI și în anul 2000", declară Mihai Pascadi, Country General
Manager al Compaq Computer Romania. ,,Ritmul nostru anual de creștere a fost
de 24,5% față de 1999, mult peste creșterea medie a pieței. Două dintre unitățile
noastre de business (divizia de produse consumer și CPCG) și-au anunțat încă
de acum trei săptămâni îndeplinirea planului pe anul în curs iar planul pe Q4/2000
este în întregime acoperit de livrări și de comenzi ferme livrabile până la
încheierea acestui an. De altfel, în acest moment există premize de depășire
a planului anual cu circa 6%".
Compaq Computer Romania a fost în 1999 principalul furnizor de echipamente
de tehnică de calcul pentru piața românească, poziția sa de lider atât ca număr
de unități vândute dar și în termeni valorici, datorându-se în mare măsură unei
strategii agresive de prețuri și unei abordări adecvate a segmentului întreprinderilor
mici și mijlocii și a masei largi de consumatori. Totodată, în 1999, Compaq
a confirmat poziția sa de ,,cel mai bine vândut brandname" din România, obținută
în 1998. În ceea ce privește distribuția cifrei de afaceri pe unitățile de business
care compun Compaq Computer Romania a fost, în anul 2000 următoarea: 40% Enterprise
Products, 34%Comercial PCs,14% Professional Services, 7% Consumer Products,
5% Customer Services. Din punctul de vedere al strategiei de abordare a clienților
se poate constata că 41% din cifra de afaceri este realizată în mod direct,
22% indirect și 37% dual. Pe segmente de piață, 29% din cifra de afaceri a Compaq
Computer România a fost realizată în domeniul telecomunicațiilor, 25% în cel
bancar financiar, 24% producție industrială/utilități, 22% administrație publică/guvern.
Claudiu Florică, Direct Sales Manager la Compaq România, a vorbit despre noua
platformă hardware de billing a MobiFon. O altă colaborare specială este cea
dintre Compaq România și METRO. Călin Tatomir, Channel Sales & Consumer
Product Group Manager la Compaq România, a declarat: "Atât Compaq cât și METRO
sunt companii dinamice, lideri de piață în business-ul propriu. În magazinele
din rețeaua METRO există un produs unic, primul sub-brand Compaq, un unicat
în Europa de Est - sistemul Compaq iPAQ Metropolis."
Marriott Grand Hotel este un alt client important Compaq. Rick Zeola, directorul
general al hotelului din România, a semnalat câteva elemente indispensabile
business-ului în domeniul hotelier și de ce a ales sistemele Compaq: stabilitate,
servicii ireproșabile, nonstop, nevoia de asistență complexă în domenii de misiune
critică precum este activitatea de rezervări. - DI
Informații suplimentare la www.compaq.com; www.compaq.ro
|