Un client informat este un client bun
Canadacomputes.com
este o companie care ofera servicii de analiza si diagnoza privind o gama larga
de produse (hardware, software, tehnologii si inovatii). In prezent, rezultatele
studiilor facute sunt prezentate in revistele proprii, "Canada Computes" sau
"The Computer Paper", pana la sfarsitul verii urmand sa fie lansat si un serviciu
informativ online.
Interviu cu Christine Korda, strateg
pe probleme de e-commerce la Canadacomputes.com
PC Magazine: Canadacomputes.com suna foarte interactiv
Asa este?
Christine Korda:Este o echipa dinamica si o companie dinamica. In prezent,
lucram cu totii la construirea unei comunitati on-line unde "canadienii vin
sa invete, sa inteleaga, sa cumpere si sa vanda calculatoare, tehnologii si
produse TI". Deci, as putea spune ca este un climat foarte interactiv si sunt
foarte motivata ca fac parte din aceasta echipa.
PC Magazine: Cine sunt clientii vostri?
Christine Korda: Avem doua feluri de clienti. In primul rand, sunt clientii
directi, cei care citesc revistele noastre si ne viziteaza situl web pentru
informatii de ultima ora despre produsele TI pe care vor sa le cumpere, apoi
sunt intermediarii, cei care sunt specializati fie in vanzari, fie in reclama
la produse de acest tip si care sunt interesati de descrierile si recomandarile
facute de specialistii nostri.
PC Magazine: Suntem deja in a doua jumatate a anului 2000. Dintre
produsele pe care le oferiti la aceasta data, care sunt cele mai cautate si
ce beneficii au clientii vostri de pe urma lor?
Christine Korda: In acest moment, oferim in special articole despre diverse
produse, diagnoze si teste de laborator. Produsele noastre, constand in publicatii
on-line si off-line, ofera canadienilor un punct focal unde pot veni si accesa
informatia care ii intereseaza, astfel putand sa inteleaga anumite caracteristici
ale respectivului produs TI si sa afle mai multe despre el. Un mare avantaj
il reprezinta si faptul ca pot cumpara sau vinde produse TI prin intermediul
Canadacomputes.com, in deplina cunostinta de cauza.
PC Magazine: In general, de ce sunt canadienii atrasi de acest mod
de tranzactionare on-line cand este vorba de produse TI? Distantele mari din
Canada pot fi un factor?
Christine Korda: Canadienii cumpara tehnologie prin internet pentru ca
este mai convenabil sa cerceteze produsele in liniste, fara sa-i deranjeze cineva
si fara sa se grabeasca. In plus, pe situl Canadacomputes.com se gasesc produse
TI de vanzare, care nu sunt disponibile in orice localitate din tara.
PC Magazine: A fost un pas firesc pentru compania voastra sa ofere
aceste servicii on-line, mai ales daca este recunoscuta drept un arbitru impartial
in domeniu.
Christine Korda: Asa este. Asa cum spuneam, in prezent construim o comunitate
pe web si incepand cu sfarsitul verii acesteia vom oferi clientilor nostri servicii
on-line de analiza, diagnostic si testare a produselor TI, precum si facilitatea
de a vinde, cumpara si licita aceste produse. Mai mult, pentru ca am constatat
o solicitare a pietei in acest sens, vom oferi si facilitati de "cumparare prin
comparare".
PC Magazine: Ce inseamna asta?
Christine Korda: Acest concept se refera la posibilitatea de alege un
produs prin compararea sa cu un alt produs similar, pe baza unei serii de criterii,
cum ar fi functionalitatea, pretul, durabilitatea etc.
PC Magazine: In calitate de strateg pentru e-commerce al companiei,
care este rolul tau in efortul de a pune Canadacomputes.com on-line?
Christine Korda: In general vorbind, intr-o companie de acest gen, un
strateg pentru e-commerce are rolul de a crea, de a implementa si de a mentine
o strategie clara si realista pentru a genera incasari in urma unei prezente
pe internet. Mai exact, rolul meu este in primul rand de a crea capacitati de
incasari pentru companie si de a cladi pe baza lor, pentru a realiza profit.
Asta se face prin a-i intreba pe clienti ce doresc, de ce au nevoie si apoi,
pur si simplu, prin a le oferi aceste noi servicii si facilitati care raspund
cerintelor lor.
PC Magazine: Suna foarte ambitios
Poti sa-mi dai un exemplu concret
din sarcinile tale?
Christine Korda: Este intr-adevar foarte ambitios si ma bucur sa am aceasta
contributie la dezvoltarea Canadacomputes.com. Ca sa fiu mai precisa, printre
sarcinile mele este sa scriu modele de e-commerce, sa recomand tehnologii si
produse care pun in practica strategiile respective. De asemenea, creez structuri
de situri web pentru clienti pe baza modelelor propuse si le si implementez.
Un aspect foarte important al activitatii mele este cel legat de educatie. Dedic
o mare parte din timpul meu educarii clientilor si intermediarilor in vederea
folosirii de catre ei a modelelor de e-commerce pe care le creez.
PC Magazine: Cum se genereaza profit de pe urma unei afaceri on-line?
Care este mecanismul exact?
Christine Korda: Asta este doar o parte din ceea ce ma fascineaza la
comunicarea prin internet! Iti ofera nesfarsite oportunitati de cercetare, de
informare, de educatie, dar si de a avea incasari si a face profit.
Exista milioane de metode pe care le putem folosi si alte zeci se inventeaza
pe masura ce stam de vorba. Cele mai eficiente ar fi dupa parerea mea (nu neaparat
in aceasta ordine): bannerele de reclama, sponsorizarea de situri sau de pagini,
e-commerce - ceea ce inseamna obtinerea de taxe de tranzactionare in cadrul
licitatiilor, cumparaturilor in magazinele virtuale, prin cataloage virtuale,
cu ajutorul pliantelor si al cupoanelor virtuale.
PC Magazine: Avand in vedere ca grupul de publicatii Agora este intrucatva
asemanator cu Canadacomputes.com, ce mesaj ai dori sa adresezi cititorilor revistei
PC Magazin in incheiere?
Christine Korda: A good customer is an informed customer. Go on-line!
A consemnat Ioana Pelin - Bojor
|