Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuţii   




Cartea de oaspeţi   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Peste 90% din clientii CONNEX sunt multumiti de serviciile oferite

Interviu cu Calin Nistor, Associate Director, Xnet

Rep.: Care a fost evolutia numarului de abonati la serviciul CONNEX de la infiintare si pana in prezent?
Calin Nistor: Din 15 aprilie 1997, data lansarii serviciului CONNEX in Romania, evolutia numarului de utilizatori este definita de urmatoarele momente semnificative:

  • dec. 1997: 115.000 (fata de 25.000 prognozat);
  • dec. 1998: 326.000 (fata de 300.000 prognozat);
  • nov. 1999: 620.000 (inainte de sfarsitul lunii noiembrie, fata de 504.000 prognozat pentru sfarsitul anului!).
În prezent (1 decembrie 1999) CONNEX are peste 626.000 de clienti.
Rep.: Unii spun ca serviciile oferite de CONNEX sunt mai scumpe si mai complicate decat cele DIALOG. Cum comentati acest lucru?
Calin Nistor: Cred ca este greu sa faci comparatii transante intre serviciile oferite de cei doi operatori si ca aprecierile de acest gen sunt mai degraba rodul unor perceptii subiective sau de conjunctura. Asta pentru ca sunt cativa parametri ce pot defini oferta de servicii de telefonie mobila si alocarea unor anumite valori acestor parametri schimba cu totul “fata” serviciilor, facand dificila aprecierea obiectiva. Ma refer in principal la urmatoarele variante:
  • daca abonamentul include sau nu minute platite in avans (deci nu “gratuite”!);
  • daca se definesc sau nu ore de varf (“peak hours”/”off peak hours”);
  • daca se face sau nu diferentierea de tarifare pentru apelurile in interiorul retelei proprii sau in afara acesteia;
  • daca pachetul include sau nu servicii suplimentare;
  • SMS, facturare detaliata, conferinta, apel in asteptare etc.
Practic, in functie de punctul din care privesti (si mai ales de nevoile de comunicatii mobile pe care le ai), poti da un atribut sau altul serviciului respectiv. Evident insa, statisticile sunt cele care ne dau o imagine obiectiva a diverselor perspective. Astfel, statisticile de ultima ora de care dispunem spun ca peste 70% din clientii nostri sunt multumiti de serviciile noastre, peste 20% sunt foarte multumiti iar numarul celor nemultumiti este de sub 2%, cifre sustinute si de rata foarte ridicata de clienti care intra in reteaua CONNEX (fata de cea mult mai scazuta de clienti care o parasesc).
Rep.: Care sunt problemele de service cu care s-au confruntat centrele specializate CONNEX? Exista probleme de securitate? Cum se asigura protectia consumatorilor?
Calin Nistor: În general, CONNEX a oferit service in garantie prin terti, adica prin firme romanesti specializate si certificate de catre producatori (Nokia, Ericsson, Bosch, Motorola etc), conform unei relatii definita foarte clar de catre termenii inscrisi pe certificatul de garantie.
Întrucat de multe ori clientii asociau mult mai usor CONNEX si mai precis magazinul de unde au cumparat telefonul cu imaginea celui ce trebuia sa le repare telefonul, ne-am vazut pusi de cateva ori in postura delicata si dificila de a explica unora dintre clienti ca serviciile de garantie trebuie sa fie prestate de firme autorizate, conform prevederilor certificatului de garantie. Au existat si cazuri cu clienti mai putin intelegatori ce nu au vrut sa tina cont de explicatiile date si de prevederile certificatului de garantie.
Securitatea apelurilor telefonice este garantata 100% in interiorul retelei CONNEX si atat cat ofera partenerii nostri cu care suntem interconectati (Romtelecom, Dialog, Suntel sau cei de roaming), pentru convorbirile intre retelele noastre.
Protectia consumatorului este asigurata la cateva nivele distincte:
  • furnizand explicatii complete la momentul vanzarii telefonului/incheierii abonamentului;
  • raspunzand problemelor clientilor prin serviciul “Relatii pentru clienti”, 15 ore pe zi, 7 zile pe saptamana;
  • respectand cu strictete angajamentele asumate prin certificatele de garantie emise de noi si eventual sustinand solicitarile clientilor in fata firmelor autorizate sa asigure service in garantie.
Rep.: Cati abonati CONNEX sunt beneficiari ai serviciului Xnet si cum vedeti in continuare evolutia acestei piete?
Calin Nistor: Serviciul Xnet fiind lansat de numai 3 luni (august ‘99) si de o alta natura decat cel standard, de voce, nu a avut cand sa capete un ecou foarte larg in randul clientilor serviciului de voce CONNEX.
Apreciem ca circa 80% dintre clientii Xnet sunt si clienti CONNEX. Suntem convinsi ca pe parcursul anului viitor cea mai mare parte dintre abonatii CONNEX ce au si necesitati de comunicare/informare (in sens larg) prin Internet vor testa si vor alege in proportie din ce in ce mai mare serviciul Xnet.
Rep.: CONNEX are parteneriate strategice cu producatori de telefoane GSM? Care este politica vizavi de aceste parteneriate?
Calin Nistor: În acest domeniu este foarte greu sa stabilesti si sa mentii parteneriate de dimensiune strategica. Asta pentru ca tehnologia evolueaza ametitor de repede, cerintele clientilor se modifica si ele rapid iar producatorii de telefoane pot sau nu sa tina pasul. De aceea am preferat in general sa incheiem parteneriate de mai mica anvergura decat cea denumita generic “strategica”, cu firme de renume din domeniu: Nokia, Ericsson, Motorola, Bosch si, mai recent, Mitsubishi.
Rep.: Se intentioneaza oferirea unor servicii de mesagerie unificata? Ce alte servicii vor mai fi oferite consumatorilor in viitorul apropiat?
Calin Nistor: Primul pas a fost deja facut. Serviciul Xmail permite primirea si transmiterea de mesaje e-mail (in limita a 160 caractere) numai cu ajutorul telefonului mobil. De cateva saptamani am realizat si integrarea acestuia cu serviciul de e-mail Xnet. Suntem in plin proces de imbogatire a acestor servicii, vizand in principal largirea flexibilitatii configurarii lor de catre client direct, fara interventia noastra precum si oferirea de servicii de e-mail dedicate firmelor – Virtual E-mail Hosting, E-mail Queuing.
Rep.: CONNEX ofera servicii si prin legaturi radio. Cate firme sunt conectate printr-o astfel de legatura?
Calin Nistor: Din ce in ce mai multe firme ne solicita si beneficiaza de acest avantaj unic pe care il oferim noi: conectarea imediata la Internet prin legatura radio (“wireless”) a oricarui punct din Romania unde este acoperire CONNEX (o antena CONNEX la mai putin de 20 km cu acces neingradit in linie dreapta). Primim 10-20 de solicitari de acest gen pe luna si estimam ca numarul lor se va tripla pe parcursul anului urmator.
Rep.: CONNEX ofera si facilitati de inchiriere in anumite situatii. Care sunt conditiile?
Calin Nistor: Programul de inchiriere se adreseaza in principal persoanelor care vin in Romania pentru o scurta perioada de timp si au nevoie de un telefon mobil pe care sa-l foloseasca pe durata sederii lor aici. Ei pot beneficia de acest serviciu prin punctul de inchiriere a telefoanelor mobile localizat la aeroportul Otopeni, in zona terminalului “Sosiri”. Aici sunt oferite spre inchiriere telefoane mobile cu SIM sau simplu doar SIM prepaid si sunt puse spre vanzare cartele de reincarcare de 12$, 21$ si 36$ (avand un bonus de 12$; cartela de 36$ este disponibila doar la aceasta locatie din Otopeni), precum si cartele SIM.
Închirierea telefonului se face numai pe baza unui depozit in valuta si doar folosind o carte de credit. Practic, nu se accepta plata in numerar nici chiar pentru achizitionarea unei cartele de reincarcare sau SIM prepaid.
Rep.: Intentionati sa treceti la tehnologia 3G si cand?
Calin Nistor: Pe masura ce piata o va cere noi vom trece la oferirea de terminale 3G, actualizand si standardul retelei noastre.
Rep.: Sunt oferite facilitati importante sau chiar gratuitati pentru realizarea de abonamente, cum se face insa renuntarea la abonament?
Calin Nistor: În oferirea unor facilitati si gratuitati noi pornim de la premisa ca realitatea posibilitatilor romanilor nu este intotdeauna in concordanta cu nevoile acestora. De aceea incercam sa venim in intampinarea lor prin acordarea unor facilitati care sa micsoreze efortul financiar initial, la momentul incheierii contractului de abonament (fie CONNEX, fie Xnet). Preluand noi o parte importanta din acest efort financiar, ne dorim sa ne recuperam fondurile utilizate in aceasta actiune intr-un anumit orizont de timp, de obicei de 1 an. De aici si durata acestui contract. Toti agentii de vanzari CONNEX, magazinele CONNEX si cele ale distribuitorilor autorizati CONNEX, fac cunoscuti termenii contractului de abonament (ce sunt mentionati foarte clar in formularul de contract) pentru ca persoana care semneaza contractul sa o faca in deplina cunostinta de cauza. Daca renuntarea la abonament se face pe perioada contractuala, agreata de client, percepem o taxa de reziliere a contractului, incercand astfel sa ne recuperam investitia initiala. Daca renuntarea la abonament se face dupa termenul contractual, incercam sa aflam care sunt motivele si, daca este cazul, oferim stimulente si facilitati pentru a incuraja clientul sa ramana abonat CONNEX. Pentru clientii care au acumulat mai mult de 1 an de abonament CONNEX, avand si un indice de utilizare semnificativ, oferim facilitati si reduceri suplimentare, punand in practica si in acest mod un alt principiu ce ne calauzeste: castigam si rasplatim fidelitatea clientilor nostri.
Rep.: CONNEX s-a implicat ca sponsor in programul de sprijinire a invatamantului romanesc - P&G 2000, in ce consta aceasta sponsorizare? Mai exista si alte intentii de colaborare cu Ministerul Educatiei Nationale?
Calin Nistor: Fidel misiunii asumate, de a imbunatati viata romanilor prin servicii de telecomunicatii de cea mai buna calitate, CONNEX s-a implicat si in activitati de sprijinire a comunitatilor locale sau a unor categorii sociale, in special din randul copiilor. Programul P&G 2000 ofera scolilor (de orice nivel pre-universitar) posibilitatea de a se dota cu o retea locala de calculatoare cu acces la Internet. CONNEX sponsorizeaza acest program furnizand:
  • echipamentele de retelistica (placi de retea si hub-uri)
  • echipamentele de conectare la Internet (modem, cablu sau terminal GSM daca scoala nu are linie telefonica fixa)
  • accesul gratuit la Internet (inclusiv cont de e-mail) pentru o perioada de 1 an.
Vom ramane deschisi oricarei colaborari cu Ministerul Educatiei Nationale, in limita resurselor disponibile, pentru a face ca viitorul sa sune bine pentru copiii nostri.

A consemnat Mihaela Carstea


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - Life´s Good

www.agora.ro

deltafri

Concurs de Grafica Digitala si Web Design

www.agora.ro

www.agora.ro