Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Editorial PC Magazine Romania, Februarie  2000

Revista

Cultura informatica joaca un rol important in dezvoltarea actuala a unei tari, dar pentru realizarea ei este necesara asigurarea unor conditii de propagare a cunostintelor specifice in randul unui procent cat mai mare din populatie. Aceasta necesita insa intelegerea fenomenului la nivel inalt, timp, mijloace financiare.

Pana in 1990, in Romania nu se tipareau carti de profil si nici documentatii, ele erau aduse in numar mic si circulau copii din ce in ce mai ilizibile, despre reviste sau emisiuni radio sau TV dedicate – nici nu se punea problema, Internet nici atat. În consecinta, in afara celor care lucrau in domeniu nu prea erau multi care sa stie la ce serveste calculatorul. În ultimul deceniu, incet, incet, a inceput sa se ridice valul de ceata, dar educatia informationala trebuie sa fie o permanenta, pentru ca fiecare noua generatie are nevoie de instruire, iar domeniul evolueaza intr-un ritm foarte alert. Mijloacele de informare sunt variate, poate nu si suficiente, dar principalul element de frana in instruire, in special a celor ce nu lucreaza in domeniu, il constituie mijloacele reduse financiare. Și atunci, unul dintre criteriile importante de selectie a unei publicatii sau a unei carti de exemplu, il reprezinta pretul, nu neaparat gradul in care ar putea satisface nevoile de cunoastere. Tocmai din aceasta cauza, unii si-ar dori sa invete sa foloseasca un produs doar citind o revista, care este mult mai ieftina decat o carte. Ori scopul unei reviste nu este nici pe departe acesta. Într-o revista, cititorul trebuie sa gaseasca informatii despre noutatile din domeniu, despre tendinte, implementari, sfaturi, opinii, recomandari ale unor persoane avizate, studii comparative, preturi, rezultate ale unor studii de piata etc. – intr-un cuvant elemente care sa le formeze o imagine globala asupra unui anumit domeniu, o sursa orientativa pentru cercetari mai aprofundate, pentru nise bine precizate de interes.

O revista de specialitate nu se adreseaza oricui, pentru ca limbajul, alegerea subiectelor si a gradului de detaliere trebuie sa fie adaptate cat mai bine publicului tinta ales. Unui incepator trebuie sa-i oferi informatii simple, cat mai generale, fara detalii tehnice complicate, pentru ca altfel isi va pierde interesul si va abandona incercarea de a se apropia si de a intelege ceva din acest domeniu. Celor care doresc sa aiba calculator dar n-au resursele financiare necesare, degeaba le prezinti concepte sofisticate, lor le trebuie recomandari pentru achizitia de componente ieftine, eventual cu un raport pret/performanta acceptabil, dar in care pretul ramane esential. Managerului trebuie sa-i prezinti studii comparative, noutati, studii de caz, informatii care sa-l ajute sa ia cele mai optime decizii in cazul sau particular. Specialistul ar trebui sa gaseasca altceva decat ce poate afla din documentatii, carti, Internet – solutii, sfaturi, exemple, studii comparative, puncte de vedere, tendinte, sinteze.

Aprecierea calitatii continutului unei reviste este in buna masura un element subiectiv. Cititorul trebuie sa cumpere ceea ce i se potriveste mai bine ca nivel de cunostinte si ca domeniu de interes.

Unde se situeaza PC Magazine Romania din acest punct de vedere? La nivelul celor care au depasit faza inceputului, celor familiarizati cu domeniul tehnologiei informatiei si comunicatiilor, celor care trebuie sa ia decizii in cunostinta de cauza, celor care doresc sa fie la curent cu ultimele noutati dar si cu ceea ce urmeaza sa se intample in viitorul apropiat sau mai indepartat. PC Magazine Romania este o publicatie complexa ce se prezinta pe trei medii diverse – hartie, CD-ROM, web -, incercand sa se foloseasca de specificul fiecaruia si oferind cititorului o gama bogata si variata de informatii ce se completeaza intre ele. Daca revista asigura informatie scrisa, utilizabila oricand si oriunde, la care se poate reveni oricand se doreste, CD-ROM-ul ofera componenta practica prin programele pe care le contine, iar situl web (www .pcmagazine.ro) interactivitatea, mentinerea unui grad de actualitate ridicat, o posibilitate de conectare imediata cu alte surse de informare.

Nu in ultimul rand, este important faptul ca PC Magazine Romania este o revista publicata sub licenta Ziff-Davis (ZD), aceasta fiind una dintre cele mai importante companii media si de marketing din lume, dedicata in special tehnologiilor informatice si internetului. PC Magazine este publicatia din domeniul informaticii cu cea mai mare audienta in intreaga lume, autoritatea sa fiind in stransa legatura cu seriozitatea si impartialitatea testelor realizate in laboratoarele ZD. Pe rezultatele acestor teste se bazeaza prezentarile si evaluarile publicate, astfel incat cititorii revistei dispun de un ghid - mereu actual – pe baza caruia se pot orienta intr-o piata extrem de dinamica.

PC Magazine Romania a ajuns la numarul 14, reusind ca intr-un singur an sa devina pentru multi REVISTA de care au nevoie.


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

Concurs de Grafica Digitala si Web Design

www.agora.ro

www.agora.ro