Flamingo Computers si International
Flamingo Computers poate face parte dintr-o galerie, nu foarte mare din pacate,
a firmelor implicate in TI-ul romanesc care au avut succes si care in numai
cativa ani au reusit sa depaseasca simpla prezenta in capitala, deschizand filiale
in tara si in strainatate. Cateva din datele prezentate de directorul executiv
Marius Ghenea la Flamingo Dealer Convention de anul acesta, desfasurata la Sinaia
intre zilele de 30 august - 2 septembrie a.c., ar putea lamuri dinamica acestei
firme. Un lant de 18 magazine in noua orase din Romania, unul dintre primele
trei locuri in tara privind asamblarea de PC-uri, extinderea gamei de activitati
(ISP, e-comert, webdesign etc.), prezenta activa in Bulgaria, Moldova, Macedonia,
Croatia si Ungaria, peste 600 de reseleri si dealeri, 23,5 milioane de dolari
in 1999 si 35 de milioane de dolari planificate pentru acest an, peste 250 de
angajati. Lista ar putea continua cu inca multe alte amanunte care ar putea
interesa eventualii noi parteneri. Ceea ce este intr-adevar important este deschiderea
catre tarile din zona Balcanilor, de unde si titlul acestui articol.
Cele trei zile dedicate conferintelor au subliniat varietatea mare de produse
comercializate de magazinele Flamingo, precum si capacitatea firmei de a se
adapta pietei si noutatilor de ultim moment, incercand sa aduca o diversitate
de firme, unele chiar concurente, in scopul de a da cumparatorului multiple
posibilitati de alegere. Firmele partenere Flamingo- Microsoft, CTX, Pinnacle
Systems, 3COM, Teco, Sony Personal Video, Ati, Quantum, Soyo Creative, Vivanco
- au tinut sa fie prezente cu ultimele noutati. Placi de baza, camere video
digitale, placi video, transmisii prin satelit, pachete de programe, monitoare,
solutii combinate hard soft, sunt cateva dintre produsele pe care le-am vazut
si cu care am putut lua contact direct in sesiunile de workshop ce au urmat.
De altfel reprezentantii firmelor producatoare au stat la dispozitia celor prezenti
pentru a raspunde la intrebari si a oferi solutii concrete pentru diferite strategii
de marketing. Noul parteneriat dintre Microsoft si Flamingo Computers a fost
comentat de domnul Silviu Hotaran, director general Microsoft Romania. Am remarcat
buna organizare a evenimentului si mai ales faptul ca in afara de materialele
pe suport clasic de hartie, au fost oferite participantilor CD-uri cu toate
prezentarile ce au avut loc pentru o eventuala consultare ulterioara pe PC-ul
de acasa.
Dan Iancu
|