Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


Un alt fel de a gandi afacerile

Mark Jarvis, Senior VicePresident, Marketing, Oracle Corp.
Interviu cu domnul Mark Jarvis, Senior VicePresident, Marketing, Oracle Corp.

Aproximativ 35.000 de specialisti - programatori, manageri, clienti, ziaristi - din intreaga lume au participat intre 1 si 6 octombrie la San Francisco la, ceea ce organizatorii au considerat a fi, cea mai mare si importanta celebrare a tehnologiei ORACLE, ce a avut loc pana in prezent: ORACLE OPEN WORLD 2000.. Cu aceasta ocazie a fost anuntata suita Oracle 9i, cu facilitatile si perspectivele pe care le ofera. Mark Jarvis, Senior VicePresident, Marketing, Oracle Corp., cu care am avut o scurta convorbire in timpul evenimerntului de la San Francisco, a facut cateva precizari interesante.

PC Magazine: Care sunt avantajele pe care le ofera Oracle 9i?
Mark Jarvis: Suita Oracle 9i ofera o solutie care raspunde necesitatilor momentului: o crestere rapida a numarului de utilizatori online si, evident, a numarului de interogari pe care le fac acestia, care necesita un timp de raspuns cat mai mic. Avantajele depind de pozitia pe care te situezi si de cerintele care decurg de aici. Daca esti utilizator de aplicatii Oracle, SAP, Baan, People Soft s.a.m.d., importanta o reprezinta executia pe clustere, lucru considerat in 1991 de specialistii de la IBM a fi imposibil de realizat. Din punctul de vedere al unui sit web sau data warehouse, este esential faptul ca interogarile sunt de 40-42 de ori mai rapide decat au fost vreodata. O companie ,,.com" va aprecia motorul personalizabil. Pentru un furnizor de servicii de aplicatii (ASP), avantajul major il constituie faptul ca nu mai este necesara folosirea mai multor tabele si baze de date, una singura suportand mii de utilizatori simultan, lucru ce era considerat, de asemenea, nu cu mult timp in urma, a fi imposibil.
PC Magazine: Romania este o tara cu dificultati economice, cu probleme de infrastructura. Chiar in aceste conditii, ati sfatui pe cei care intentioneaza sa inceapa o noua afacere sa aleaga e-business-ul si solutiile Oracle, care pot fi destul de costisitoare pentru ei?
Mark Jarvis: Cu siguranta. Firmele din Romania pot accesa situl Oracle si pot descarca de acolo software. Oamenii nu trebuie sa considere softul pentru e-business ca pe o bariera pentru demararea unei afaceri online. De fapt, ar trebui sa priveasca acest lucru ca pe o modalitate de a face economii. Majoritatea clientilor nostri economisesc bani folosind produsele Oracle. De exemplu, Compaq a achizitionat software pentru a cumpara bunuri de la furnizorii sai. Suma platita a fost recuperata in numai doua zile de la achizitionarea softului si punerea sa in functiune. Este important pentru romani sa inteleaga ca pe internet nu exista granite, sisteme politice, limite geografice. Este indiferent daca te gasesti in Romania sau in Silicon Valley. Deci, firmele romanesti ar putea sa evolueze la fel de rapid ca cele din Statele Unite si, de ce nu, chiar mai bine, daca doresc acest lucru.
PC Magazine: Ce considerati a fi mai dificil in realizarea unei afaceri de succes pe internet?
Mark Jarvis: Exista patru elemente majore in realizarea unui e-business. In primul rand, este importanta alegera tehnologiei potrivite si a strategiei tehnologice corespunzatoare, care sa se bazeze pe utilizarea unui software pentru internet in locul mai multor baze de date, si noi oferim o astfel de solutie. Este apoi necesara restructurarea companiei. Romanii ar trebui sa se gandeasca la daramarea zidurilor dintre ei si partenerii lor de afaceri. O alta schimbare necesara priveste modul de lucru. De exemplu, daca o firma intentioneaza sa cumpere ceva, in mod traditional trebuie sa caute pe cineva de la o alta firma care poate sa-i vanda produsul sau serviciul dorit pentru a afla conditiile si a realiza tranzactia. Lucrul e mult mai simplu pe internet. Nu trebuie sa vorbesti cu nimeni. Te duci, de exemplu, la Amazon.com si totul se rezolva simplu si rapid, indiferent ca este vorba de produse fizice, informatii sau servicii. In loc sa apelezi la o alta persoana, poti solutiona singur problema mult mai repede si mai sigur. Acelasi lucru trebuie sa se intample si in cadrul unei organizatii, unde obtinerea informatiilor necesare se poate face simplu, indiferent de momentul solicitarii, direct din sistemul respectivei organizatii. In sfarsit, ultima schimbare necesara este cea culturala. Oamenii trebuie sa simta internetul. Cu toata sinceritatea trebuie sa recunosc ca si in cadrul corporatiei noastre a fost dificila trecerea de la a privi lucrurile ca un cetatean al Statelor Unite spre gandirea globala.
PC Magazine: Toate marile companii producatoare de calculatoare- Compaq, HP, Sun Microsystems, Dell, IBM - ofera suport pentru diferite solutii software de e-business, si este normal sa fie asa. Totusi, este interesant de stiut pentru ce solutie de e-business au optat acestea in cazul propriei afaceri.
Mark Jarvis: TOATE isi bazeaza afacerile pe solutii Oracle, chiar si Microsoft. Toate afacerile cheie ale companiei Microsoft sunt realizate folosind software Oracle. Veti gasi mentiunea ,,Powered by Oracle" pe foarte multe situri. La Compaq. La Dell. Cisco e 100% Oracle. Intre HP si Oracle exista chiar o modalitate mai complexa de colaborare, procesele lor de vanzare realizandu-se pe acelasi calculator pentru partajarea informatiilor si un raspuns mai rapid la solicitarile clientilor. Comenzile acestora sunt analizate atat de HP cat si de Oracle si solutionate impreuna, HP oferind componentele hardware, iar Oracle solutia software. La fel se intampla si cu IBM. Este un mod foarte diferit de a face afaceri.
PC Magazine: Cum explicati deprecierea actiunilor Oracle pe piata NASDAQ, chiar pe perioada acestei manifestari?
Mark Jarvis: Un ziarist a interpretat gresit o afirmatie a Chief Financial Officer-ului nostru, referitoare la o situatie a vanzarilor ,,sub asteptari". Informatia s-a propagat rapid pe internet si a determinat o scadere pe piata NASDAQ, lucrurile s-au indreptat chiar in cursul zilei de azi. Iata inca un exemplu de putere a internetului.

A consemnat Mihaela Carstea


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

Concurs de Grafica Digitala si Web Design

www.agora.ro

www.agora.ro