iBiz
- PC Magazine Romania, Mai 2001
Noua economie a murit,
trăiască adevărata economie!
Mihaela Cârstea
Ediția
din acest an CeBIT-ului a avut ca fir coordonator e-business-ul. Iar sloganul
care a constituit punctul de pornire al dezbaterilor forumului WirtschaftsWoche
Technology 2001, ce s-a desfășurat în timpul târgului de la Hanovra, a fost
deosebit de incisiv: ,,Noua economie a murit, trăiască adevărata economie".
În secolul 21, afacerile se fac mai ușor datorită tehnologiei. Dar pentru a
avea într-adevăr succes trebuie să înțelegeți principiile unui e-business.
Dacă firma dvs. are acum e-mail, un sit web și poate a făcut chiar și câteva
tranzacții online, asta nu înseamnă neapărat că aveți un e-business.
Dezvoltarea unui e-business înseamnă regândirea întregii infrastructuri a companiei
- indiferent de dimensiunea acesteia - pentru a vedea departamentele unde tehnologia
își spune cuvântul.
Un e-business trebuie să lase tehnologia să îmbunătățească fiecare aspect al
procesului de lucru. Necesitatea unei îmbunătățiri continue și capacitatea de
permanentă adaptare este ceea ce face e-business-ul atât de puternic și atât
de descurajator în același timp.
Companiile care își modifică fluxul de lucru în funcție de transformările
tehnologiei, care își reexaminează permanent strategiile, au înțeles că e-business
nu este un punct final al unei investiții ci un proces în continuă evoluție.
Pentru că există tot felul de firme, din diverse domenii sau de dimensiuni
variate, nu există un set predefinit de tehnologii pentru e-business. Dar de
la un punct, în e-business totul se rezumă la sistemul de relații. De fapt,
despre asta este vorba în e-business: folosirea tehnologiei în crearea unui
sistem puternic de relații între clienți, furnizori și angajații propriei companii.
Pentru România afacerile pe internet pot însemna o posibilitate de integrare
rapidă și eficientă în economia mondială, iată de ce vă propunem acest supliment
în care am oferit firmelor ce-și desfășoară activitatea pe această piață să-și
prezinte soluțiile pe care le consideră cele mai potrivite în momentul de față.
Puctele de vedere ale câtorva personalități ale vieții politice, precum și a
unora direct implicate în promovarea e-business-ului în România vor completa
imaginea despre situația existentă și perspectivele pentru viitorul apropiat.
Înainte de toate, însă, să începem cu ceea ce specialiștii au definit a fi
cele
Zece reguli ale e-business-ului
1. Relațiile. Cele mai importante soluții de e-business vă îmbunătățesc
relațiile cu clienții, furnizorii și angajații.
2. Mărimea. Marile companii sunt câștigătoare pe Web. Cele mici pot fi
câștigătoare pe piețe specifice. dar pe scară mare este dificil.
3. Viteza. Adoptarea rapidă a unei soluții este mai importantă decât
găsirea soluției perfecte. Important este să alegeți o soluție care funcționează.
4. Integrarea. Soluția ideală de e-business funcționează în întreaga
firmă, nu numai într-un departament.
5. Tehnologia. Contează mai mult sistemele pe care le aveți deja, dar
nu lăsați ca acest aspect să vă influențeze viitorul.
6. Partenerii. Când alegeți o soluție de e-business trebuie să aveți
și un partener în care puteți avea încredere și pe care să vă puteți baza.
7. Timpul de funcționare. Nimănui nu îi pasă cât de performant este sistemul,
atâta timp cât funcționează.
8. Securitatea. Trebuie să vă asigurați că informația privată este păstrată
la loc sigur.
9. Flexibilitatea. Ascultați-vă cu atenție clienții și furnizorii pentru
a fi pregătiți la schimbările ce vor veni.
10. Bilanțul. În timp ce firmele de vânzări își sporesc veniturile, cele
B2B își pot reduce cheltuielile. Alegeți câștigul maxim sau simplitatea.
cuprins
- Supliment Internet Business
|