- PC Magazine Romania, Martie 2001
Un
pas spre viitor...
Interviu cu Tudor Rădulescu
- Product Manager UTI Group
Cristi Lucan
VTS-01 este un sistem de localizare şi monitorizare a vehiculelor prin intermediul
Global Positioning System, oferind cele mai variate şi pertinente servicii oricând
şi oriunde.
PC Magazine: Care este gradul de dezvoltare al GPS în România?
Tudor Rădulescu: Gradul de dezvoltare al GPS în România a fost impus
de UTI şi se găseştela acelaşi nivel cu serviciile similare de oriunde din lume,
oferind o gamă variată de utilităţi. Din păcate este prea puţin cunoscut şi
mediatizat.
PC Magazine: Menţionaţi serviciile dezvoltate de UTI afiliate GPS?
Tudor Rădulescu: În primul rând, cea mai importantă aplicaţie este Fleet
Management-ul care constă în: posibilitatea de localizare a unui vehicul cu
o precizie de 10 m folosind poziţionarea prin satelit, colectarea datelor de
la bordul vehiculului şi transmiterea către dispecerat, schimbul de mesaje text
între unitatea mobilă şi dispecerat, transmiterea cu prioritate a mesajelor
de urgenţă, analiza traseului şi semnalizarea abaterilor de la traseu, generarea
de rapoarte prin care se verifică traseul, viteza, timpii parcurşi, valori de
stare a vehiculului. Alte servicii ar fi: coordonarea vehiculelor, monitorizarea
transporturilor de valori sau materiale sensibile sau periculoase, transmiterea
de mesaje speciale de accident, SOS, disfuncţionalităţi, comandarea automată
a unor activităţi ale autovehiculului, generarea de statistici.
PC Magazine: Care este, pe scurt, funcţionarea sistemului VTS-01?
Tudor Rădulescu: Sistemul permite monitorizarea automată a unui număr
oricât de mare de vehicule şi este compus dintr-un echipament mobil montat pe
vehicul care foloseşte sistemul GPS pentru aflarea poziţiei care este mai apoi
transmisă către dispecerat prin GSM sub formă de mesaje scurte, codificate.
Opţional se poate utiliza şi un canal de comunicaţii prin radio sau satelit.
De asemenea unitatea mobilă se poate dota şi cu o tastatură alfa-numerică pentru
schimbul de mesaje complexe sau pupitre de câteva taste pentru mesaje speciale.
La dispecerat mesajele sunt decodificate şi este afişată pe calculator poziţia
vehiculului prin suprapunerea coordonatelor GPS peste o hartă vectorială, permiţându-se
înregistrarea şi centralizarea datelor de stare ale vehiculului. Este posibil
play-backul accelerat pentru redarea traseului şi traficului de mesaje.
PC Magazine: Care sunt avantajele acestui sistem?
Tudor Rădulescu: În primul rând monitorizarea permanentă şi în detaliu
a transporturilor locale, naţionale şi internaţionale, disponibilitatea de preluare
rapidă a comenzilor de la clienţi, diminuarea riscului şi mărirea securităţii
transporturilor, îmbunătaţirea controlului angajaţilor şi stării tehnice, mărirea
şanselor de descoperire a furturilor si a recuperării vehiculelor, posibilitatea
de transmitere de la distanţă a unor comenzi de bord, folosirea senzorilor pentru
furnizarea celor mai variate date despre starea vehiculului şi înştiinţarea
conducătorului, memorarea în "cutia-neagră" a peste 10.000 de înregistrări(poziţii,
stări, mesaje) şi, nu în ultimul rând, posibilitatea de urmărire a vehiculelor
şi a graficelor de stare online chiar de pe internet.
PC Magazine: Care este reacţia pieţei româneşti la astfel de servicii?
Tudor Rădulescu: Pentru început piaţa românească este foarte entuziasmată
de această tehnologie şi manifestă un interes sporit datorită facilităţilor
oferite, totuşi puterea economica este redusă, ca şi gradul de dezvoltare tehnologică
a firmelor de transport. Cu timpul însă situaţia se va schimba, cu siguranţă.
PC Magazine: Care sunt cei mai importanţi clienţi, colaboratori şi care
este tendinţa pieţii?
Tudor Rădulescu: Connex reprezintă un important partener de afaceri
deoarece folosim reţeaua Connex GSM pentru comunicaţii, care oferă preţuri preferenţiale
clienţilor noştri.
În rest, avem contracte cu numeroase firme de transport şi avem în dezvoltare
un proiect chiar cu armata.
Cea mai importantă oportunitate pentru partenerii noştri este reducerea taxei
de asigurare prin folosirea sistemelor noastre, astfel amortizându-se şi costurile
de achiziţie a sistemelor.
|