- PC Magazine Romania, Martie 2001
Un
pas spre viitor...
Interviu cu Tudor Rădulescu
- Product Manager UTI Group
Cristi Lucan
VTS-01 este un sistem de localizare și monitorizare a vehiculelor prin intermediul
Global Positioning System, oferind cele mai variate și pertinente servicii oricând
și oriunde.
PC Magazine: Care este gradul de dezvoltare al GPS în România?
Tudor Rădulescu: Gradul de dezvoltare al GPS în România a fost impus
de UTI și se găseștela același nivel cu serviciile similare de oriunde din lume,
oferind o gamă variată de utilități. Din păcate este prea puțin cunoscut și
mediatizat.
PC Magazine: Menționați serviciile dezvoltate de UTI afiliate GPS?
Tudor Rădulescu: În primul rând, cea mai importantă aplicație este Fleet
Management-ul care constă în: posibilitatea de localizare a unui vehicul cu
o precizie de 10 m folosind poziționarea prin satelit, colectarea datelor de
la bordul vehiculului și transmiterea către dispecerat, schimbul de mesaje text
între unitatea mobilă și dispecerat, transmiterea cu prioritate a mesajelor
de urgență, analiza traseului și semnalizarea abaterilor de la traseu, generarea
de rapoarte prin care se verifică traseul, viteza, timpii parcurși, valori de
stare a vehiculului. Alte servicii ar fi: coordonarea vehiculelor, monitorizarea
transporturilor de valori sau materiale sensibile sau periculoase, transmiterea
de mesaje speciale de accident, SOS, disfuncționalități, comandarea automată
a unor activități ale autovehiculului, generarea de statistici.
PC Magazine: Care este, pe scurt, funcționarea sistemului VTS-01?
Tudor Rădulescu: Sistemul permite monitorizarea automată a unui număr
oricât de mare de vehicule și este compus dintr-un echipament mobil montat pe
vehicul care folosește sistemul GPS pentru aflarea poziției care este mai apoi
transmisă către dispecerat prin GSM sub formă de mesaje scurte, codificate.
Opțional se poate utiliza și un canal de comunicații prin radio sau satelit.
De asemenea unitatea mobilă se poate dota și cu o tastatură alfa-numerică pentru
schimbul de mesaje complexe sau pupitre de câteva taste pentru mesaje speciale.
La dispecerat mesajele sunt decodificate și este afișată pe calculator poziția
vehiculului prin suprapunerea coordonatelor GPS peste o hartă vectorială, permițându-se
înregistrarea și centralizarea datelor de stare ale vehiculului. Este posibil
play-backul accelerat pentru redarea traseului și traficului de mesaje.
PC Magazine: Care sunt avantajele acestui sistem?
Tudor Rădulescu: În primul rând monitorizarea permanentă și în detaliu
a transporturilor locale, naționale și internaționale, disponibilitatea de preluare
rapidă a comenzilor de la clienți, diminuarea riscului și mărirea securității
transporturilor, îmbunătațirea controlului angajaților și stării tehnice, mărirea
șanselor de descoperire a furturilor si a recuperării vehiculelor, posibilitatea
de transmitere de la distanță a unor comenzi de bord, folosirea senzorilor pentru
furnizarea celor mai variate date despre starea vehiculului și înștiințarea
conducătorului, memorarea în "cutia-neagră" a peste 10.000 de înregistrări(poziții,
stări, mesaje) și, nu în ultimul rând, posibilitatea de urmărire a vehiculelor
și a graficelor de stare online chiar de pe internet.
PC Magazine: Care este reacția pieței românești la astfel de servicii?
Tudor Rădulescu: Pentru început piața românească este foarte entuziasmată
de această tehnologie și manifestă un interes sporit datorită facilităților
oferite, totuși puterea economica este redusă, ca și gradul de dezvoltare tehnologică
a firmelor de transport. Cu timpul însă situația se va schimba, cu siguranță.
PC Magazine: Care sunt cei mai importanți clienți, colaboratori și care
este tendința pieții?
Tudor Rădulescu: Connex reprezintă un important partener de afaceri
deoarece folosim rețeaua Connex GSM pentru comunicații, care oferă prețuri preferențiale
clienților noștri.
În rest, avem contracte cu numeroase firme de transport și avem în dezvoltare
un proiect chiar cu armata.
Cea mai importantă oportunitate pentru partenerii noștri este reducerea taxei
de asigurare prin folosirea sistemelor noastre, astfel amortizându-se și costurile
de achiziție a sistemelor.
|