Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuţii   




Cartea de oaspeţi   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


- PC Magazine Romania, Februarie  2001

Internetul încotro?

Interviu cu Ionuţ Tarcea - Marketing Manager Romania Data Systems

Cristi Lucan

De când internetul a devenit familiar şi în România au apărut numeroşi furnizori care folosesc conexiuni prin satelit sau terestre, oferind servicii mai mult sau mai puţin de calitate. Mulţi nu s-au gândit însă să-şi dezvolte o reţea proprie de comunicaţii, aşa cum există de mult timp în alte ţări, astfel încât atunci când se doreşte accesarea unui sit de pe un server românesc să nu mai parcurgă o comandă mii de kilometri inutil, chiar dacă serverul este la doar câteva zeci de kilometri.

PC Magazine: Care este contribuţia RDS la dezvoltarea infrastructurii de comunicaţii internet din România?
Ionuţ Tarcea: Romania Data Systems este primul furnizor de servicii de comunicaţie din România care îşi dezvoltă propria reţea IP cu acoperire naţională. Misiunea noastră este să oferim o soluţie alternativă, profesională de comunicaţie la nivel naţional. Obiectivul nostru este să construim în marile oraşe din România reţele metropolitane şi să realizam o reţea naţională de fibră optică. Combinând infrastructura de fibră optică de la nivelul oraşelor cu reţeaua naţională de fibră optică şi cu echipamente performante, reţeaua oferă României premisele pentru servicii şi aplicaţii pentru era informaţională. Primele segmente de reţea (de aproape 1000 de km) sunt disponibile încă din anul 2000, urmând ca până în anul 2003 să se realizeze o arhitectură inelară complet redundantă, ce va acoperi îintreg teritoriul României. Reţeaua este stelară, având centrul în Bucureşti, existând însă şi un inel creat în partea de vest a României. Modalitatea de comunicare din acest moment între oraşe este prin multiple fluxuri digitale E1 (2Mbps).Viteza de comunicaţie pe legăturile dintre oraşe este în acest moment de 2 sau 4 sau 6Mbps, iar viteza de comunicaţie în reţelele metropolitane este de 10-42 Mbps. Important de menţionat este că reţeaua noastră naţională este independentă de infrastructura Romtelecom.

PC Magazine: Ce servicii speciale asiguraţi ?
Ionuţ Tarcea: Dintre serviciile speciale pe care le oferim amintim: transferuri de date, aplicaţii online, reţele virtuale private (VPN-Intranet, Extranet, Remote Access), co-location, cât şi web hosting pentru situri cu trafic susţinut şi aplicaţii critice, precum Reuters, Mediapro Group, Pagini Aurii, Flamingo Computers dar şi web casting (Antena 1) şi videoconferinţe.

PC Magazine: Care sunt nouăţile aduse în ultimul timp?
Ionuţ Tarcea: RDSLink este un serviciu de dial-up rapid, utilizează cea mai performantă tehnologie; este un serviciu caracterizat prin accesibilitate şi disponibilitate mari, având mai multe tipuri de abonamente conform nevoilor şi posibilităţilor fiecărui tip de client. IPFax vine în întâmpinarea serviciului de Fax Internaţional - care permite trimiterea faxurilor în întreaga lume atât de pe un fax obişnuit cât şi prin intermediul computerului la preţuri mult mai mici decât cele de fax tradiţional. Din punct de vedere al conţinutului internet, RDS dezvoltă HOME.RO, care tinde să fie cel mai vizitat portal românesc şi iar CONCRET.RO este portalul B2B, ce va deveni comunitatea oamenilor de afaceri români pe web.

PC Magazine: Care este momentan extinderea teritorială a reţelei şi cum se va dezvolta?
Ionuţ Tarcea: Chiar dacă în 1998 erau puncte de prezenţă în 3 oraşe - Bucureşti, Oradea şi Brasov, în 2000 existau puncte de prezenţă în 19 de oraşe - Bucureşti, Oradea, Braşov, Constanţa, Cluj-Napoca, Iaşi, Craiova, Timişoara, Galaţi, Bacău, Buzău, Ploieşti, Piteşti, Sibiu, Tg. Mureş, Bistriţa, Baia Mare, Arad. În 2001 vom fi prezenţi în 30 de oraşe, iar în 2002 în 41 de oraşe. La sfârşitul anului 2000 RDS a deschis o nouă filială în Ungaria, la Budapesta.Vor exista soluţii de comunicaţie de mare viteză la nivel metropolitan şi se va definitiva reţeaua de fibră optică.

PC Magazine: Care sunt cele mai importante proiecte pe care le aveţi în lucru?
Ionuţ Tarcea: Cele mai importante proiecte din acest moment sunt construcţia reţelei naţionale de fibră optică şi extinderea teritorială RDS. De asemenea, în scurt timp vom testa primele soluţii de comerţ electronic, de vânzări on-line si de e-learning.

PC Magazine: Care credeţi că este nivelul actual de dezvoltare a internetului în România şi cum credeţi că se va dezvolta în următorii ani?
Ionuţ Tarcea: Faţă de anul trecut a crescut numărul de servere, de portaluri, de situri specializate s-a mărit traficul de internet în România iar numărul de utilizatori internet este în continuă creştere. Începând cu 1994, internetul a cunoscut o creştere continuă până în momentul de faţă. Astfel, în 1998 creşterea a fost de 100% faţă de 1997 iar faţă de 1998, în 1999 s-a înregistrat o creştere de până la 80%. Situaţia economică existentă la nivelul întregii ţări face ca utilizatorii principali ai serviciului de internet să fie în momentul de faţă mai mult companiile decât persoanele fizice pentru care e încă dificilă achiziţionarea unui calculator şi conectarea la internet. Astfel, persoanele fizice apelează din ce în ce mai mult la "internet café-uri" unde, accesând internetul, îşi pot lua toate informaţiile de care au nevoie dar într-o perioadă limitată de timp. În ceea ce priveşte modalitatea de accesare a internetului de către companii, tendinţa în următorii ani este de a se trece de la folosirea de servicii de acces prin dial-up la folosirea serviciului de internet prin: cablu, fibră optică, radio modem, linii închiriate.

PC Magazine: Cât de popular este internetul la ora actuală raportat la numărul de locuitori?
Ionuţ Tarcea: Raportat la populaţia României serviciul de internet în ţară noastra are o popularitate în creştere. În Bucureşti procentul celor care utilizează internetul este cel mai mare din ţară. La nivelul României, internetul este destul de bine cunoscut şi folosit. Dar pentru a creşte numărul de utilizatori trebuie ca internetul să fie promovat mai mult în rândul tinerilor. RDS a început promovarea în şcoli şi licee a acestui serviciu prin intermediul programului ATHENA. În următorii ani, marile companii pot avea un rol major în dezvoltarea serviciilor de Internet. prin acordarea sprijinului lor în ceea ce priveşte dotarea cu calculatoare şi crearea de programe de iniţiere în şcoli şi licee, fiindcă de acolo porneşte generaţia următoare.

Date de contact:
Ionuţ Tarcea - Marketing Manager
Tel: 01-301 08 50; Fax: 01-301 08 51
www.rdsnet.ro

 


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

webmaster@pcmagazine.ro

LG - Life´s Good

www.agora.ro

deltafri

Concurs de Grafica Digitala si Web Design

www.agora.ro

www.agora.ro