- PC Magazine Romania, Februarie 2001
Comunități virtuale
Interviu realizat cu echipa NECOMM ([email protected])
Cristi Lucan
Indiferent
de rolul lor, comunitățile virtuale par să fie în număr din ce în ce mai mare,
răspunzând celor mai diferite necesități ale membrilor lor. Astfel de comunități
au început să fie dezvoltate și în România, compania Necomm găsindu-se printre
promotori.
PC Magazine: De ce comunități locale online?
Necomm: O comunitate locală online se dezvoltă în jurul unui sit care
oferă informații și servicii
concentrate numai pe o anumită zonă geografică, răspunzând nevoilor de informare,
profesionale și de afaceri numai ale membrilor săi.
PC Magazine: Care sunt în principiu beneficiile oferite?
Necomm: În primul rând, crește accesul la informație, membrii comunității
pot avea acces direct la textele hotărârilor sau propunerilor primăriilor și
consiilor locale sau județene, mai mult pot să-și exprime opinia cu privire
la acestea prin intermediul forumurilor de discuții, membrii comunității care
au sfere de interese comune pot discuta și perfecționa profesional, comunitatea
de afaceri găsește oportunități mult mai ușor și își poate face cunoscută oferta
unui număr mare de posibili clienți într-un timp foarte scurt, cetățenii își
pot plăti impozitele și alte taxe foarte simplu și comod, evitând aglomerația
oficiilor de plăți prin intermediul internetului.
PC Magazine: Ce își propun comunitățile locale?
Necomm: Prin intermediul comunităților locale online se dezvoltă și încurajează
comunicarea între membrii comunității și autoritățile publice, există acces
la un volum foarte mare de informație, imposibil de publicat prin canalele mass-media,
cetățenii pot fi implicați în dezbaterile legate de viața comunității, evenimente
pot fi relatate mult mai rapid; odată cu dezvoltare comunității locale online
apare și comunitatea locală de afaceri online.
PC Magazine: Care este rolul comunității locale de afaceri?
Necomm: Odată cu explozia comerțului electronic, tot mai multe companii
și-au extins domeniul de afaceri pe internet. La început erau situri de prezentare,
mai apoi situri de e-commerce și în ultima fază situri de e-business. Prin integrarea
inteligentă a unor informații și servicii de business pe un sit, potențialilor
clienți - membrii ai comunității locale, dar nu numai - li se oferă prezentări
detaliate ale produselor, posibilități de comparare și achiziție online ale
acestora, forumuri de discuție despre anumite produse și multe altele. Agenții
economici care optează pentru afaceri online au avantajul că rezolvă fragmentarea
geografică a partenerilor și clienților, beneficiază de un flux de informații
foarte mare, procesul de inventariere și depozitare a produselor este mult mai
eficient. Și apoi, datorită internetului, se oferă transparență în domeniul
producătorilor, tipurilor de produse, prețurilor, concurenței.
PC Magazine: Ce alte comunități de afaceri ați mai dezvoltat?
Necomm: Situl Barem (http://www.barem.net)
este o conexiune de afaceri în Balcani, care pune la dispoziție un pachet de
servicii menite să susțină informațional demersurile necesare pentru ca o firmă
să poată beneficia de programele de finanțare ale organismelor internaționale.
La dezvoltare a participat și Președenția României și Ministerul de Externe.
Barem este cea mai completă sursă de informații privind fondurile alocate în
special României și, în general, procesului de reconstrucție a Balcanilor, dar
mai găsiți și prezentări detaliate ale ofertei de afaceri ale companiilor din
sud-estul Europei. Un alt proiect în care NECOMM s-a implicat este dezvoltarea
principalului portal pentru informații legate de dezvoltarea economico-socială
și mediul de afaceri din România, România Gateway.
PC Magazine: Ce servicii specifice oferă comunitățile locale online?
Necomm: Sunt oferite servicii specifice ca: prezentări ale organizațiilor
implicate în viața comunității, cât și proiectele acestora, liste de discuții
online, magazine virtuale, comenzi, licitații și tranzacții online, informații
și servicii accesibile prin WAP, servicii de tip agendă: programe tv, cinema,
curs valutar, transporturi, evenimente cât și prezentări ale localității pentru
atragerea turiștilor și posibililor investitori.
PC Magazine: Care este rolul serviciilor WAP și GIS (Geographical Informațion
System)?
Necomm: Se pot oferi hărți detaliate ale localității și zonelor limitrofe,
pe care se pot localiza adrese utile, obiective de interes, se poate identifica
și localiza utilizatorul de WAP și astfel se pot furniza informații despre anumite
rute, trasee, ba chiar acesta poate face rezervări de bilete și poate ști ce
evenimente au loc la care poate participa.
PC Magazine: În România există astfel de comunități?
Necomm: Da, este www.e-suceava.com,
comunitatea studențescă ieșeană (și nu numai), www.oo.ro,
și cu siguranță vor apare și altele. Odată cu conștientizarea de către agenții
economici și administrativi a beneficiilor oferite de internet și popularizarea
în rândul mai multor clase sociale a internetului și trecerea la un stadiu mai
dezvoltat al e-commerce-ului va rezulta și dezvoltarea comunităților locale
online.
|