Agora
Media
Libraria Byblos



AgoraNews  





PC Magazine Ro  




NET Report   




Ginfo   




agora ON line   





PC Concrete   





Liste de discuții   




Cartea de oaspeți   




Mesaje   





Agora   








Clic aici
PC Report - ultimul numar aparut


- PC Magazine Romania, Februarie  2001

Comunități virtuale

Interviu realizat cu echipa NECOMM ([email protected])

Cristi Lucan

Indiferent de rolul lor, comunitățile virtuale par să fie în număr din ce în ce mai mare, răspunzând celor mai diferite necesități ale membrilor lor. Astfel de comunități au început să fie dezvoltate și în România, compania Necomm găsindu-se printre promotori.

PC Magazine: De ce comunități locale online?
Necomm: O comunitate locală online se dezvoltă în jurul unui sit care oferă informații și servicii
concentrate numai pe o anumită zonă geografică, răspunzând nevoilor de informare, profesionale și de afaceri numai ale membrilor săi.

PC Magazine: Care sunt în principiu beneficiile oferite?
Necomm: În primul rând, crește accesul la informație, membrii comunității pot avea acces direct la textele hotărârilor sau propunerilor primăriilor și consiilor locale sau județene, mai mult pot să-și exprime opinia cu privire la acestea prin intermediul forumurilor de discuții, membrii comunității care au sfere de interese comune pot discuta și perfecționa profesional, comunitatea de afaceri găsește oportunități mult mai ușor și își poate face cunoscută oferta unui număr mare de posibili clienți într-un timp foarte scurt, cetățenii își pot plăti impozitele și alte taxe foarte simplu și comod, evitând aglomerația oficiilor de plăți prin intermediul internetului.

PC Magazine: Ce își propun comunitățile locale?
Necomm: Prin intermediul comunităților locale online se dezvoltă și încurajează comunicarea între membrii comunității și autoritățile publice, există acces la un volum foarte mare de informație, imposibil de publicat prin canalele mass-media, cetățenii pot fi implicați în dezbaterile legate de viața comunității, evenimente pot fi relatate mult mai rapid; odată cu dezvoltare comunității locale online apare și comunitatea locală de afaceri online.

PC Magazine: Care este rolul comunității locale de afaceri?
Necomm: Odată cu explozia comerțului electronic, tot mai multe companii și-au extins domeniul de afaceri pe internet. La început erau situri de prezentare, mai apoi situri de e-commerce și în ultima fază situri de e-business. Prin integrarea inteligentă a unor informații și servicii de business pe un sit, potențialilor clienți - membrii ai comunității locale, dar nu numai - li se oferă prezentări detaliate ale produselor, posibilități de comparare și achiziție online ale acestora, forumuri de discuție despre anumite produse și multe altele. Agenții economici care optează pentru afaceri online au avantajul că rezolvă fragmentarea geografică a partenerilor și clienților, beneficiază de un flux de informații foarte mare, procesul de inventariere și depozitare a produselor este mult mai eficient. Și apoi, datorită internetului, se oferă transparență în domeniul producătorilor, tipurilor de produse, prețurilor, concurenței.

PC Magazine: Ce alte comunități de afaceri ați mai dezvoltat?
Necomm: Situl Barem (http://www.barem.net) este o conexiune de afaceri în Balcani, care pune la dispoziție un pachet de servicii menite să susțină informațional demersurile necesare pentru ca o firmă să poată beneficia de programele de finanțare ale organismelor internaționale. La dezvoltare a participat și Președenția României și Ministerul de Externe. Barem este cea mai completă sursă de informații privind fondurile alocate în special României și, în general, procesului de reconstrucție a Balcanilor, dar mai găsiți și prezentări detaliate ale ofertei de afaceri ale companiilor din sud-estul Europei. Un alt proiect în care NECOMM s-a implicat este dezvoltarea principalului portal pentru informații legate de dezvoltarea economico-socială și mediul de afaceri din România, România Gateway.

PC Magazine: Ce servicii specifice oferă comunitățile locale online?
Necomm: Sunt oferite servicii specifice ca: prezentări ale organizațiilor implicate în viața comunității, cât și proiectele acestora, liste de discuții online, magazine virtuale, comenzi, licitații și tranzacții online, informații și servicii accesibile prin WAP, servicii de tip agendă: programe tv, cinema, curs valutar, transporturi, evenimente cât și prezentări ale localității pentru atragerea turiștilor și posibililor investitori.

PC Magazine: Care este rolul serviciilor WAP și GIS (Geographical Informațion System)?
Necomm: Se pot oferi hărți detaliate ale localității și zonelor limitrofe, pe care se pot localiza adrese utile, obiective de interes, se poate identifica și localiza utilizatorul de WAP și astfel se pot furniza informații despre anumite rute, trasee, ba chiar acesta poate face rezervări de bilete și poate ști ce evenimente au loc la care poate participa.

PC Magazine: În România există astfel de comunități?
Necomm: Da, este www.e-suceava.com, comunitatea studențescă ieșeană (și nu numai), www.oo.ro, și cu siguranță vor apare și altele. Odată cu conștientizarea de către agenții economici și administrativi a beneficiilor oferite de internet și popularizarea în rândul mai multor clase sociale a internetului și trecerea la un stadiu mai dezvoltat al e-commerce-ului va rezulta și dezvoltarea comunităților locale online.


PC Magazine Ro | CD ROM | Redactia | Abonamente | CautareArhive

Copyright © 1999-2002 Agora Media.

[email protected]

LG - LifeŽs Good

www.agora.ro

deltafri

Concurs de Grafica Digitala si Web Design

www.agora.ro

www.agora.ro