<<<<< Inapoi la Stiinta

  <<<     CUPRINS     >>>  

  1. Codul de onoare
  2. Dezvoltarea militara
  3. Dezvoltarea scolara
  4. Dezvoltarea fizica
  5. Dezvoltarea etica
  1. Codul de onoare


  2. Academia militara de la West Point functioneaza dupa un cod de onoare foarte strict care suna în felul urmator: "A Cadet will not lie, cheat, and steal, or tolerate those who do." În traducere, acest cod înseamna: “Cadetii nu mint, nu înseala si nu fura, nici nu tolereaza pe acei care mint, înseala sau fura.”

  3. Dezvoltarea militara


    1. Dezvoltarea militara se realizeaza atât pe perioada academica, cât si în intersesiuni si pe perioada aplicatiilor pe timpul verii.



    2. În perioada academica, în functie de recomandarile colegilor, subalternilor si superiorilor si preferintele proprii, fiecare cadet primeste o functie pe care trebuie sa o îndeplineasca. Academia nu ar functiona daca cadetii nu si-ar îndeplini cu succes aceste sarcini. Exista o multitudine de roluri pe care cadetii le pot juca: comandant de brigada, regiment, batalion, companie sau pluton; ofiter sau sergent responsabil cu administratia, spiritul, securitatea, pregatirea militara, activitatea scolara, activitatea extrascolara, educatia fizica, educatia etica, logistica, tehnologie informatica etc. Uneori aceasta functie militara consuma mai mult timp decât studiul pentru materiile de curs. Scopul aglomerarii sarcinilor este de a-l învata pe cadet sa îsi organizeze timpul în mod eficient, în functie de prioritatile momentului.



    3. În intersesiuni, cadetii studiaza teoretic tacticile pe care le vor aplica pe timpul exercitiilor de vara. Mai jos va urma o descriere mai detaliata.



    4. Pe timpul verii, cadetii aplica ceea ce au învatat teoretic pâna în acel moment si învata alte elemente noi. Este important de notat ca activitatile de instruire sunt conduse aproape în totalitate de cadeti. Ofiterii si subofiterii sunt numai mentori – consultanti în caz de nevoie. Totodata, ei monitorizeaza si evalueaza cadetii comandanti.



    5. Desi nu fac parte propriu-zis din instructia militara, fiecare cadet urmeaza elemente de arta militara timp de doua semestre, unde se studiaza istoria dezvoltarii tehnicii, tacticii de lupta, si a razboiului din antichitate pâna în prezent. În plus, fiecare cadet învata si elemente teoretice ale conducerii, cu accentul pus pe solutionarea problemelor practice pe care un comandant de pluton le va avea de înfruntat la începutul carierei sale militare.



    6. Desfasurarea pregatirii militare pe ani de studiu are loc în felul urmator:


      1. Înainte de începerea primului an de studiu, cursul de baza. Aici are loc initierea în mediul militar si învatarea exigentelor etice si morale ale armatei. Durata este de 1 luna si jumatate. Aici învata cadetii pentru prima oara ce este aceea o formatie, cum sa traga cu M-16, cum sa execute comenzile date, cum sa îsi organizeze timpul limitat. Tot acum se învata si elemente din traditia academiei, care trebuie învatate pe dinafara. În plus, noii cadeti îsi dezvolta conditia fizica si îsi perfectioneaza spiritul de echipa. Conducerea instruirii se face aproape în exclusivitate de catre cadetii care tocmai au terminat anii II (comandant de grupa) si III (comandant de pluton, companie, batalion, regiment). Ofiterii si subofiterii au în general rolul de mentor si suplimentare a instructiei date de comandantii cadeti.

      2. În intersesiunea de dupa prima vacanta de iarna, pe durata de doua saptamâni se executa pregatirea teoretica pentru orientare în teren si tactica grupei. Accentul se pune pe valorificarea membrilor grupei si a armei individuale ca elemente de lupta esentiale în schema strategica a luptei infanteriei. Conducerea instruirii se face de catre subofiteri.

      3. În vara de dupa primul an, pe o perioada de o luna si jumatate, se face pregatirea militara avansata. Aceasta consta în instruirea teoretica si verificarea practica la: perfectionarea tragerii cu M-16, orientare în teren pe timp de zi si de noapte, formatii de mars si lupta în conditiile unui atac posibil/probabil/iminent dintr-o directie data, folosirea suportului artileriei, executarea unui scenariu tactic cu tancuri (cadetii fac totul, cu exceptia conducerii si curatarii/pastrarii acestora), operatiuni tactice în teren cu suport aeropurtatat, folosirea rachetelor Stinger, a pistoalelor Berreta 9 mm, a echipamentelor de vedere pe timp de noapte, executarea transportului tactic pe apa, construirea unui pod peste un râu, aruncarea grenadelor si a proiectilelor de mortier. Practic, în aceasta etapa se doreste familiarizarea viitorului ofiter cu cât mai multe arme posibile, pentru ca acesta sa îsi formeze o opinie si sa faca alegerea cea mai buna . Conducerea instructiei se face din nou de catre cadetii de anul II (comandant de grupa) si III (restul). Ofiterii si subofiterii au din nou numai rolul de mentor.

      4. În intersesiunea de dupa a II-a vacanta de iarna, pe durata de doua saptamâni se executa pregatirea teoretica pentru conducerea plutonului. Accentul se pune pe valorificarea grupelor ca elemente cheie în sincronizarea si conducerea cu succes ale unui atac sau ale altei operatiuni tactice la nivelul plutonului. Tot acum se învata si elemente ale instructiei plutonului de tancuri, de infanterie etc. Conducerea instruirii se face de catre subofiteri.

      5. În verile de dupa cel de-al II-lea si al III-lea an de studiu, fiecare cadet trebuie sa faca un stagiu la West Point pentru instruirea cadetilor de an mai mic comandant de grupa la sfârsitul anului II sau comandant de pluton, companie, batalion, regiment la sfârsitul anului III, o scoala militara (asalt aerian, parasutism, supravietuire si evadare din tabara inamicului, planoare la Academia Aviatiei, Ranger, Geniu), si un stagiu de 1 luna la trupe ca subofiter de pluton (nu prea este recomandat, si este pe cale de disparitie) sau în calitatea de comandant de pluton (ceea ce se urmareste într-adevar). Când îndeplineste una din functiile mentionate mai sus, cadetul este monitorizat si evaluat în detaliu de catre comandantii lui directi.

      6. În intersesiunea de dupa a III-a vacanta de iarna se continua pregatirea teoretica a cadetilor ca viitori comandanti de pluton, accentul de data aceasta punându-se pe elementele etice si profesionale ale acestei activitati. Instructia se face de catre ofiteri.

      7. În intersesiunea de dupa a IV-a vacanta de iarna, se executa pregatirea teoretica a cadetilor ca viitori comandanti de companie, si se face planificarea unor operatii la nivel operativ. Instructia se face de catre ofiteri.


  4. Dezvoltarea scolara


    1. Cursurile sunt gândite sa forteze cadetii sa gândeasca creativ. Numai asa se va asigura progresul si faima academiei. Exista multe resurse la dispozitia cadetilor, deci lipsa rezultatelor scolare foarte bune se datoreaza numai cadetilor.



    2. Accentul nu se pune pe toceala, ci pe analiza si sinteza celor învatate. Gândirea cadetilor trebuie sa se desprinda de tipare si sa devina independenta. În acest scop cadetii trebuie sa argumenteze pro si contra în colocvii, sa aduca dovezi pentru sustinerea punctului lor de vedere, sa genereze lucrari si proiecte originale si de avangarda etc.



    3. Programul scolar are prioritate asupra tuturor celorlalte activitati. Indiferent de gradul sau importanta politica a vizitatorilor, cadetii nu sunt perturbati de la activitatile lor.



    4. De obicei, cadetii studiaza 5 sau 6 cursuri pe semestru. În conditii exceptionale, si numai dupa ce au obtinut aprobarea decanului, ei studiaza 7 cursuri.



    5. Pentru a absolvi Academia, din punct de vedere scolar, fiecare cadet trebuie sa:


      1. Promoveze cu succes cursurile obligatorii care pun bazele pregatirii viitoare în orice domeniu: Chimie (2 semestre), Fizica (2 semestre), Matematica (4 semestre: sisteme de calcul diferential, Analiza Matematica I & II, probabilitate si statistica), Istoria SUA (2 semestre), Introducere în programarea calculatoarelor, Drept constitutional si militar, Economie, Politica Americana, 2 semestre de limba straina (la alegere: franceza, spaniola, chineza, araba, rusa, germana, portugheza), Psihologie generala, Leadership militar, Relatii internationale, Compozitie în engleza, Scriere profesionala în engleza, Filosofie, Geografie fizica, Literatura engleza.


      2. Promoveze cu succes cursurile pentru care doreste a fi licentiat (specializare civila).


      3. Promoveze cu succes cursurile de inginerie. Obligatoriu, fiecare cadet îsi alege una din urmatoarele ramuri tehnice: calculatoare, fizica nucleara, sisteme, inginerie mecanica, inginerie electrica / electronica, ingineria mediului, inginerie în constructii.


      4. Termine academia cu cel putin media 2.0 GPA cumulativ (un fel de media 5 la toate disciplinele scolare).


  5. Dezvoltarea fizica


    1. Aceasta ocupa un loc important în cadrul educarii viitorului ofiter. 15% din media generala pe toti patru ani este de data de media la pregatire fizica. În general, media la educatie fizica se compune din notele obtinute la orele de sport, la testele de verificare (standard pe toata armata americana) si activitatile sportive în cadrul echipelor care reprezinta academia sau echipelor care reprezinta companiile.



    2. Toti cadetii trebuie sa treaca examenele de educatie fizica standard APFT (Army Physical Fitness Test) în fiecare an (minimum standard: 42 flotari în 2 minute, 55 abdomene în 2 minute, 3,2 km în ~ 14 minute). Exista motivatia pentru depasirea acestui standard minim (o emblema care se coase pe pantalonii scurti de sport). De obicei media pe pluton este de peste 80% din punctajul maxim care se poate acorda unui individ – deci cadetii se mentin în forma. Responsabilitatea pregatirii apartine fiecarui cadet, în mod individual. Daca un cadet nu reuseste sa treaca minimul la acest test, i se da o perioada de 60 de zile în care are timp sa se pregateasca. Dupa 60 de zile, da din nou testul; daca nu trece, atunci i se mai acorda 30 de zile. Daca nici atunci nu reuseste, cadetul respectiv este îndepartat din academie.



    3. Cadetii trebuie sa promoveze cu succes cursurile de gimnastica, înot si box (în primul an), auto-aparare (în al II-lea) si sporturile alese în fiecare an dupa aceea. Dintre sporturile la alegere pe care cadetii de anul III si IV pot sa le aleaga, enumeram numai câteva: fotbal, tenis, alpinism, golf, volei, baschet, ski, ski fond, patinaj artistic, etc.



    4. Întrecerile sportive dintre companii promoveaza spiritul de echipa si sunt obligatorii pentru toti cei care nu apartin de nici un club sportiv sau echipa de performanta. Exista doua sezoane de competitii în brigada de cadeti: unul de toamna si unul de primavara. Echipele se fac pe companii si sunt antrenate de un cadet de anul patru. La fel, toata organizarea se face de catre cadetii de anul patru, sub supravegherea profesorilor din cadrul catedrei de educatie fizica. Dintre sporturile de toamna enumeram: fotbal american, baschet, fotbal, iar dintre cele de primavara: orientare turistica, alergare fond, volei. Sistemul de organizare este tip campionat pe companii si regimente.



    5. Echipele sportive de performanta ocupa un loc important în cadrul academiei. Din punct de vedere financiar, acestor echipe li se aloca cele mai multe fonduri. Antrenorii echipelor au un program de recrutare special pentru atragerea atletilor din licee.



    6. Este interesant de precizat ca în afara pregatirii militare din timpul verii, în academie nu se pune accentul pe înviorarea de dimineata. Pregatirea fizica individuala este lasata la latitudinea cadetilor. Cadetii se pregatesc cu constiinciozitate pentru ca au de trecut diferite teste o data la 6 luni. Acest fapt îi fac pe cadeti responsabili pentru pregatirea lor si în acelasi timp elimina stresul legat de înviorarea de dimineata care fara supravegherea ofiterilor nu s-ar executa (asa cum experienta în alte tari o arata). În cazul înviorarii de dimineata (atunci când se executa în timpul verii), este condusa de cadetii-gradati (pe baza principiului de conducere prin exemplu personal). Nu se va întâmpla în nici un caz sa vezi cadeti-gradati sa fumeze în timp ce subordonatii alearga.


  6. Dezvoltarea etica


    1. „Alege calea dreapta.” Acesta este îndemnul pe care îl primesc cadetii si acesta este comportamentul pe care ei îl asteapta de la comandantii lor.



    2. Educatia etica porneste de la o profunda întelegere a consecintelor care rezulta de pe urma comportamentelor sau deciziilor incorecte moral. Cadetii învata din exemple ca Mai Lai, Holocaust, Ruanda etc. importanta luarii deciziilor corecte. Pe perioada celor patru ani de studiu, exista un numar foarte mare de seminare si discutii pe aceasta tema. O mare parte din exemple sunt personale, de catre participantii directi la diferite evenimente.



    3. Elementele din traditia academiei joaca si ele un rol important în formarea etica a viitorilor leaderi. Existenta fiecarui cadet este inclusa în universul personalitatilor pe care le-a dat de-a lungul timpului academia: GEN MacArthur, GEN Patton, GEN Schwartzkopf, GEN Powell, GEN Grant, GEN Sherman, GEN Bradley, Presedintele si GEN Eisenhower, astronautul Buzz Aldrin, importanti oameni politici si de afaceri. Ca si cadet, capeti umilinta si respect pentru înaintasi si nu poti sa aspiri decât la cele mai înalte idealuri morale. Bineînteles, exista si exceptii – cadeti care nu se adapteaza acestui sistem moral, însa ei ori se retrag din academie, ori fac greseli care le aduc exmatricularea.



    4. În academie învata fete si baieti din toate paturile sociale. Academia îi trateaza pe toti la fel, fara exceptii. Standardele scolare, militare, de educatie fizica si comportare ostaseasca fac sa se cearna valorile care vor fi promovate, si aceasta se face independent de provenienta, sexul, rasa, religia sau culoarea cadetilor.



    5. Integritatea si onoarea sunt baza educatiei pe care o primeste leaderul format la West Point. Acestea sunt trasaturi de caracter cu care nu se negociaza.