Interviu
Orice
poveste mai mult sau mai puțin frumoasă trebuie să aibă un sfârșit. Așa că a
venit vremea ca cei patru ani petrecuți în Academia Forțelor Terestre, în
orașul Sibiu unde se spune să inima țării se aude bătând, să-și caute punctul
pentru a trece în istorie, în istoria fiecăruia dintre noi, absolvenții
promoției 2001.
Am ales să discutăm despre toate acestea cu
unul dintre cei mai reprezentativi membri ai comunității noastre, înlocuitorul
la comanda Academiei Forțelor Terestre, stud.plt.adj. sef Mihai Moga.
Și
, oare cum a
început totul?
Lăsându-mă vrăjit
de timp îmi aduc aminte de acea toamnă mohorâtă a anului 1997 când toată
Academia Forțelor Terestre semăna cu un imens șantier, când instructia la
lopată era mai asiduă decât cea sub arme. Dar nu după mult timp peisajul
dezolant al dormitoarelor imense, al dușurilor comune, a fost luat de confortul
garsonierelor.
Toată această
perioadă a avut farmecul ei aparte, deoarece am avut șansa ca ofițerii ce ne
conduceau să fie oameni de excepție. Astfel, de la ei am învățat să strâng din
dinți, dar și să zâmbesc, să mă implic în orice activitate școlară sau
extrașcolară.
Se poate îmbina
armonios instrucția cu studiul și interminabilele sesiuni?
Primii doi ani ar
putea fi definiți anii celor două lumi paralele: instrucția și studiul
universitar. Lumi ce fiecare dă măsura
celeilalte, ce se completează și se îmbină armonios, ce formează structura
fizică și psihică a viitorului ofițer. Dar totul se transformă în cuvinte și în
stare de tensiune când apar la orizont sesiunile. Acele momente care dau dovada
faptelor, cunoștințelor acumulate, acele momente când toată perioada de
instrucție de până atunci devine un vis ce bântuie în fiecare dintre noi.
Cum ai putea să
descrii pe scurt traseul student-student plutonier ajutant șef?
Perioada de
început mi-o amintesc ca fiind una de căutare continuă în acea masă de tineri,
în acel timp ce ne uniformiza, făcându-ne marii anonimi ai primului an. Primul
pas a fost numirea mea ca șef de clasă
după prima sesiune, perioadă în care m-am deprins a-mi comanda colegii,
a colabora și a rezolva multe probleme împreună.
După repartiția
pe arme de la începutul anului trei am
fost numit înlocuitor la comanda batalionului, iar la începutul anului patru am
primit cel mai mare grad din rândul studenților-student plutonier ajutant șef
și implicit înlocuitor la comanda academiei. Tot acest traseu a avut la bază
studiul intens, acumularea de cunoștințe și perfecționarea deprinderilor.
Dar ceea ce puțini
cunosc este că în cei patru ani nu m-am limitat la a învăța în sesiuni, a obține
note bune și a-mi comanda colegii, ci
am devenit un abonat permanent al sălii de lectură, prin ale cărei
cărți mă cufundam adesea, am călcat de nenumărate ori împrejurimile Sibiului în
antrenamente de zeci de kilometri pe care colegii mei le considerau adevărate
nebunii, am participat cu articole la revista studențească, mă refugiam de
multe ori pentru a scrie versuri, am participat la reuniuni ale Cenaclului
Literar atât din Academie cât și de la Universitatea Lucian Blaga.
Este promoția
2001 exponentă a fiecărui membru din cadrul ei?
Îmi
este foarte greu să vorbesc detașându-mă de promoția din care fac parte, de tot
ceea ce am realizat împreună. De aceea consider că marele nostru merit este
acela de a ne fi implicat în toate activitățile, atât școlare cât și extrașcolare. Am evadat din această
atmosferă amorfă și anonimă ce domnește în cadrul Academiei implicându-ne în
activități sportive, culturale, turistice.
Așadar, timpul va
fi cel care va confirma sau va infirma
faptul că suntem și vom fi o promoție de excepție. Oricum, de
necontestat este faptul că suntem prima promoție a mileniului trei.
Interviu realizat de student plutonier
Laurențiu Cristici